לא חושש.ג'רבי
לא חושש.ג'רביפלאש 90

רשות השירות הלאומי-אזרחי מובילה בימים אלו מהלך למחיקת הרישום הפלילי לנערים ונערות בסיכון המשרתים במסגרת הרשות.

בשירות הלאומי-אזרחי משרתים כיום מעל 700 מתנדבים המוגדרים כנערים ונערות בסיכון.

צעירים אלו, המקבלים פטור מהצבא בשל סיבות אישיות ביניהן תיקים פליליים וחוסר התאמה, רוכשים באמצעות השירות כלים רבים, המאפשרים להם להפוך בעתיד לאזרחים תורמים ומעורבים.

בישיבה שהתקיימה בלשכתו של מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, בהשתתפות מנכ"לית משרד המשפטים, אמי פלמור, סמנכ"ל משרד המשפטים ויועמ"ש הרשות, העלה בפניהם ג'רבי את בקשתו למחיקת ההרשעות של המתנדבים בעלי התיקים הפליליים, בהתחשב במסלול השיקום החברתי והחינוכי שהם עוברים במהלך השירות הלאומי.

רשות השירות הלאומי-אזרחי פעלה בשנים האחרונות להגדלת התקנים לאוכלוסייה זו על פני כל הרצף שלה- נוער מנותק, נוער בסיכון ונוער במצוקה. כמו כן, דאגה יחד עם הגופים המוכרים וקרנות שונות, למתן מעטפת, 'סל' של תמיכה, הכשרה והעשרה, שיאפשר את שילובם של המתנדבים, לאחר תום שירותם, במעגל ההשכלה הגבוהה והתעסוקה.

מנכ"ל רשות השירות הלאומי-אזרחי, שר-שלום ג'רבי, ציין כי "כמי שגדל בכרמיאל, האוכלוסייה הזו קרובה ביותר לליבי. אין לי ספק כי מחיקת הרישום הפלילי, אשר מהווה 'אות קין' על מצחם של הנערים והנערות הללו, תאפשר להם הזדמנות שווה בבואם להשתלב בחברה הישראלית ובפרט בתחומי ההשכלה והתעסוקה. זאת לאחר שהוכיחו רצינות, בגרות ואחריות במהלך התנדבותם בשירות הלאומי".