ח"כ משה גפני
ח"כ משה גפניצילום: פלאש 90

על רקע התסיסה בקרב רוכשי הדירות סביב כוונתו של שר האוצר המיועד משה כחלון להעלות את מס הרכישה באחוזים ניכרים, טוען מי שעתיד להיות יו"ר וועדת הכספים ח"כ משה גפני כי מדובר במהלך שגוי.

"זה מוגזם", אמר הבוקר גפני בראיון לרדיו החרדי 'קול ברמה' בהתייחס לדיווחים בתקשורת לפיהם מס הרכישה יעלה לסביבות ה-20%.  לטענתו, אין כל היגיון להעלות את מס הרכישה מעבר לאחוזים מסוימים ולא להקפיץ בבת אחת את המיסוי שיטלטל את המשק הישראלי.

"גם בתפקידי הקודם העלנו מס רכישה, העלנו באחוזים מסוימים מיסים בדירות, דירות להשקעה. צריך לעשות משהו, אבל באופן נורמלי ולא בבת אחת לקפוץ באחוזי מיסוי שאינם הגיוניים. גם הכל תלוי באיזו השקעה מדובר", אמר. יש לציין כי כחלון עצמו אמר אמש בראיון ל'פגוש את העיתונות' כי מס הרכישה לא יעלה לרמה של 20%.  

בהתייחס לתיאום עם ש"ס, אמר גפני כי בנושא של התפקידים מעולם לא סוכם על תיאום בין המפלגות וזו הסיבה שיהדות התורה חתמה בטרם ש"ס בשלה לחתתימה.

"לא קרה שום דבר, אנחנו דיברנו עם ש"ס וסיכמנו מלכתחילה שאנחנו מתואמים בנושאים המהותיים גם ישבנו כמה פעמים, אני ישבתי עם אריאל אטיאס ומשולם נהרי וגם דיברתי עם אריה דרעי כמה פעמים", ציין גפני, "היה מדובר על תיאום בנושאים המהותיים, היה מדובר באופן ברור שלא מתאמים בנושא של התפקידים. התיאום המהותי במקרה של היום היה יותר מאשר היה בעבר, אבל הנושא של התפקידים מעולם לא היה תיאום ולא יכול להיות תיאום. בעז"ה נמשיך לפעול יחד".

לדבריו, "הערכה שלי שש"ס תהיה בפנים, ואני חושב שתהיה קואליציה של 67 ואם יהיה בעיות עם ליברמן, בשלב הראשון יציגו ממשלה של 61 ולאחר מכן הוא יצטרף. והיה אם כל זה לא יקרה, חישוב מסלול מחדש אני לא חושב שנצטרך לעשות".