עימותים בכיכר רבין בתל אביב בין אלפי צעירים בני העדה האתיופית לבין כוחות משטרה רבים שמנסים לפזר את ההפגנה.

39 שוטרים ו-8 מפגינים נפצעו באורח קל במהלך העימותים. מפגין אחד נעצר. השוטרים ירו רימוני הלם והשתמשו במכליות להתזת מים בניסיונות לפזר את המפגינים. קומץ מהמפגינים יידו אבנים והשליכו בקבוקים לעבר השוטרים.

בנוסף פגעו המפגינים באופנועים באזור כיכר רבין, ניפצו שמשות של מכוניות והצליחו להפוך ניידת משטרה.

השר נפתלי בנט הגיע לכיכר רבין ואמר "כולנו צריכים לעשות חשבון נפש". לדבריו "ככל שאנחנו מתרחקים לפריפריה המצב פחות טוב, זה לא רק בני העדה. עדיין לא נכנסתי לתפקיד ואני לא רוצה להבטיח הבטחות, צריך לשבת ולהקשיב לבעיות".

ראש הממשלה בנימין נתניהו שוחח עם השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ׳ בעקבות המחאה האלימה של יוצאי אתיופיה בכיכר רבין, וקרא להרגעת הרוחות ולהשבת הסדר.

"יש מקום לברר את כל הטענות, אבל אין מקום לאלימות והפרות חוק שכאלה", אמר נתניהו.

לא מחאה אתיופית - מחאה למען החברה הישראלית

ההפגנה החלה באזור קריית הממשלה בתל אביב במחאה על האפליה והאלימות המשטרתית, שלושה ימים אחרי ההפגנה הגדולה בירושלים.

המפגינים חסמו את נתיבי איילון באזור מחלף השלום, קראו "שוטר אלים צריך להיות בפנים" והניפו את ידיהם בתנועה המסמלת אזיקים. כוחות משטרה מתוגברים פעלו במקום. אדם אחד נעצר בהפגנה.

המשטרה פיזרה בכוח את יוצאי אתיופיה שחסמו את נתיבי איילון. לאחר שהמפגינים פונו מנתיבי האיילון, צעדו האלפים לכיוון כיכר רבין.

השר לביטחון פנים יצחק אהרונוביץ' התייחס למחאת יוצאי אתיופיה האלימה בכיכר רבין. "אין ספק שיש דברים מוצדקים בטענות שלהם. כשאני בדקתי היום בכלא עופר לנוער קרוב ל-19% הם מבני העדה האתיופית, היו ימים שהם גם היו 40%. אך ברגע שאין רישיון להפגנה היא לא לגיטימית", הבהיר.

''צריך להבין איפה השורש", הדגיש אהרונוביץ'. ''אני מסתובב ברחובות, נתניה, אני רואה את הבעיות. השוטר שמעד ופשע, אתם לוקחים את המקרה הבודד ועושים מזה סיפור. זה קורה, גם עם אתיופים, גם עם רוסים, גם עם ערבים וגם עם צרפתים. הפתרון הוא לא רק במשטרה, מחר תהיה ישיבה עם ראש הממשלה ואני מקווה שנמצא פתרונות".

המפגינים חוסמים את נתיבי איילון

מחר יכנס ראש הממשלה דיון בהשתתפות נציגי יוצאי אתיופיה, לרבות החייל דמאס פיקדה שצולם כששוטרים מכים אותו. בישיבה ישתתפו גם נציגי משרדי בטחון הפנים, הרווחה, הקליטה, הפנים, מרכז השלטון המקומי ומפכ״ל המשטרה.

מוקדם יותר היום קרא ח"כ ד"ר אברהם נגוסה (הליכוד) לראש הממשלה נתניהו להקים ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הטיפול ביוצאי אתיופיה במדינת ישראל. "הזעם מוצדק והמחאה לגיטימית, אני מבקש לעשות הכל ללא אלימות ובצורה חוקית עם איפוק משני הצדדים. אלימות היא לא דרכנו ", אמר נגוסה לערוץ 7.

"אנחנו לא נוותר עד אשר נמגר את התופעה של אלימות משטרתית כלפי יוצאי אתיופיה וכלפי כל אזרח במדינת ישראל", הוסיף נגוסה, "אי אפשר שבמדינה ישראל חייל עם מדי צה"ל יקבל מכות באכזריות, לא יכול להיות. נמשיך להיאבק עד שהגזענות תעלם, אני קורא למשטרה לעשות בדק בית ולנהוג לפי החוק".