העיתונאי וההיסטוריון ממוצא יהודי, מייקל קורן, עורר לאחרונה סערה בקהילה הנוצרית של קנדה לאחר שהודיע על עזיבת הכנסייה הקתולית והצטרפות לכנסייה היריבה האנגליקנית.

קורן נולד ב-1959 לאב יהודי במשפחה חילונית ובגיל צעיר ספג נאצות בעלות גוון אנטישמי. בהיותו נער החל קורן לגלות עניין בנצרות, בגיל 25 התנצר ושנה לאחר מכן הצטרף לשורות הכנסייה הקתולית.

במשך השנים התפרסם קורן בזכות היותו מראיין המאתגר את אורחיו בתוכניות הטלוויזיה וספריו שעסקו בין היתר בהצדקת תפיסת העולם הקתולית.

בראיון לעיתון נשיונל פוסט (1 במאי) אמר קורן, הנשוי ולו ארבעה ילדים, כי אחת הסיבות שהניעו אותו לעזוב את הכנסייה הקתולית הייתה היחס השלילי של הכנסייה כלפי קהילת הלהט"ב.

קורן אמר, כי הוא לא השלים עם עמדת הכנסייה הרואה בחד מיניות חטא, וחש צבוע בגישתו כאשר נאלץ להסביר שמשיכה לאותו מין היא עניין נורמלי, אך יחסי אישות חד מיניים היא בגדר חטא. לדבריו, הכנסייה הקתולית אינה יכולה לשנות את דרכה המוציאה מתוכה את ההומוסקסואלים. בהקשר זה הוא כינה את אנשי הימין הקתולי "מפחידים מאוד ואגרסיבים", כיוון שהאפיפיור פרנסיס אינו רואה בהם חלק מהכנסייה והם אפוא נתונים בעמדת מגננה.

קורן ידוע בביקורתו הנוקבת כלפי האסלאם הרדיקלי, והוא תומך במדינת ישראל על אף שהוא מביע ביקורת על מדיניותה בהקשר הפלסטיני