ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, הגיע היום (שני) לביקור עבודה במרכז הרפואי "הדסה".

פרל נפגש עם מ"מ מנכ"לית המרכז פרופ' תמר פרץ, המשנה למנכ"ל אורן לוי; מנהל ביה"ח הדסה עין כרם פרופ' יורם וייס, מנהלת ביה"ח הדסה הר הצופים ד"ר אסנת לבציון-קרח ורב המרכז הרפואי, הרב שלום קליין.

מעניין היה להיזכר במהלך הביקור כי גם "הדסה" וגם גוש עציון, נכתבו בדם ההיסטוריה הישראלית בנפילת שיירה בדרך אליהם. "זוהי ברית דמים היסטורית שמלווה אותנו עד היום", אמרו המשתתפים.

אנשי הנהלת הדסה שיתפו את פרל בחידושים האחרונים שהוכנסו במרכז וביניהם מגדל האשפוז החדש, חדרי הניתוחים המתקדמים והשיפורים האחרונים בחדרי הלידה. עוד סיפרו על תכניות הפיתוח הכוללות הוספת חדרי לידה בביה"ח הדסה עין כרם ושדרוג כולל של חדרי הלידה בהדסה הר הצופים.

רב בית החולים הדגיש את השינוי שעבר בית החולים לאחרונה בהתאמתו לציבור הדתי והחרדי, לרבות פתרונות טכנולוגיים בשבת הכוללים, פתיחת דלתות, הפעלת מחשבים והסדרת העירוב. עוד התייחס לאפשרות קבלת אוכל בכשרות מהדרין והתמודדות עם כניסת כהנים לבית החולים.

בהנהלה הדגישו כי המקצוענות המוכחת של רופאי המרכז הרפואי לא הייתה יכולה להתפתח ללא מתן דגש על היחס האישי למטופל ויחסים פתוחים עם משפחות המטופלים.

דוידי פרל הודה להנהלת הדסה על הסיור, וסיכם על שיתוף פעולה בין הצדדים הכוללים הקמת צוותי עבודה של ''הדסה'' והמועצה האזורית גוש עציון שייבחנו את שדרוג הממשקים בין ''הדסה'' למועצה ותושביה, ולשיפור ושדרוג השירותים הרפואיים במועצה וביניהם שירות לקשישים בגוש וקורסי הכנה ללידה שיתקיימו ביישובים.