מחאת יוצאי אתיופיה
מחאת יוצאי אתיופיהצילום: פלאש 90

במסגרת הדיווחים התקשורתיים על גורמים ש"תפסו טרמפ" על מחאת בני העדה האתיופית, דווח על גורמים אנרכיסטיים וארגוני שמאל רדיקאלי מחד, ומאידך על ארגון 'להב"ה' ככאלה שנכנסו אל לב הסערה ואף הלהיטו את הרוחות בכיכר רבין.

בנצי גופשטיין, יו"ר להב"ה, מתייחס ביומן ערוץ 7 לדיווחים ומדווח על כוונתו לתבוע את ערוצי הטלוויזיה המובילים שהאשימו אותו ואת ארגונו בעידו אלימות בהפגנה.

"הייתי בהלם כששמעתי על כך. הייתי באותה שעה בטיפול מאוד קשה של בת, ופתאום אני שומע שמאשימים אותנו כמי שהיו הראשונים שזרקו אבן", פותח גופשטיין ומזכיר כי הוא ואנשיו הגיעו להפגנה הקודמת, ביום חמישי במרכז ירושלים, "הגענו להפגנה ביום חמישי בירושלים עם הפעילים שלנו כהזדהות עם בני העדה האתיופית נגד אלימות המשטרה מול האתיופים, מול חרדים, מול מתנחלים, אבל היה נראה לי שההפגנה בתל אביב זה כבר מוגזם והעניין מיצה את עצמו ולכן לא היינו שם, לא אני ולא הפעילים".

גופשטיין תמה כיצד נטען בערוצי הטלוויזיה שלא ניתן למנוע ממנו להגיע אל הכיכר ושהוא ואנשיו זרקו אבנים ראשונים. להערכתו מדובר בגורמי שמאל המבקשים להתנער מאחריות למעשיהם האלימים ומוצאים בהטחת האשמה זו אפיק פעולה יעיל.

עוד מוסיף גופשטיין ומציין כי לו עצמו נודע על האישום המוטח בו דרך כתב של אחד מאתרי האינטרנט שביקש לברר איתו אם יש בסיס למידע שהגיע אליו מאחד ממארגני ההפגנה. במענה הבהיר לו גופשטיין שהוא נמצא באותה העת בירושלים ולא בהפגנה כלל ועיקר.

בעקבות הדברים בוחנים אנשי 'להב"ה' את הנתונים ונערכים לתביעת דיבה נגד ערוצי הטלוויזיה. כמו כן מנסים לברר למי היה אינטרס להפיץ את השמועה. "ביום חמישי אהבו את זה שהיינו שם, אני וברוך (מרזל), וראו שהיו שם גם אנשים מהשמאל הקיצוני שלא קשורים לעדה".

"לזרוק אבנים ובקבוקים על שוטרים זו לא דרכנו. זה לא אנחנו, ואנחנו נתבע אותם על הוצאת הדיבה הזו", הוא שב ואומר.