המתמודדים
המתמודדיםצילום: מכללת שאנן

מינהל החינוך הממלכתי דתי (חמ"ד) קיים אתמול (ג') יחד עם האגף לקליטת תלמידים עולים במשרד החינוך ומכללת שאנן חידון ארצי על מושגים ביהדות באולם הכנסים של מכללת גבעת וושינגטון.

את החידון כיבדו בנוכחותם ראש מינהל החמ"ד הרב ד"ר אברהם ליפשיץ, המפקח על החינוך הממלכתי דתי מאיר סבג, נשיא מכללת שאנן פרופ' יחיאל פריש ואישי ציבור נוספים.

בשלב הראשון התקיים קדם חידון ארצי והמתמודדים שעלו לשלב הגמר מהמחוזות בחמ"ד נבחנו בכתב. לאחר מכן התקיים שלב הגמר בהנחייתו של יואב שלוסברג חתן התנ"ך העולמי בעבר. חבר השופטים כלל את המחמ"ד מאיר סבג, סגנית ראש המינהל מיכל דה-האן ומאיה שריר מנהלת אגף קליטת תלמידים עולים.

יעלה כהן מנהלת התוכנית ומדריכה ארצית לקליטת תלמידים עולים בחמ"ד פתחה את החידון בדברי ברכה ופנתה לתלמידים הרבים באומרה כי "לעולם אינך יודע עד שניסית ולעולם אינך מנסה אלא אם ניסית באמת. אתה לומד מן ההתנסות, אתה זוכה מתוך עשייה".

הרב ד"ר אברהם ליפשיץ ראש מינהל החמ"ד אמר למתמודדים כי "אין לי ספק שאבות אבותם של התלמידים המתמודדים כאן היו מוכנים לשלם כל כסף שבעולם כדי שהם אכן יהיו כאן בארץ ישראל. כולנו חוליה בשרשרת של עם ישראל וזכינו להגיע למדינת ישראל. כעת אנחנו גם זוכים לדעת את תפקידנו כאן". ליפשיץ סיים באיחולי הצלחה למתמודדים הנרגשים וקרא להם "עלו והצליחו". 

פרופסור יחיאל פריש, נשיא מכללת שאנן חיפה, אמר כי "כל המתמודדים כאן עומדים באומץ וגבורה מול קשיי הקליטה ואתגרי ההשתלבות. אתם ממשיכים בחתירה להגשמת חלומם הישן של הוריכם שחירפו נפשם בשל הגעגועים לארץ ישראל. אני מאחל לכם שפע הצלחה כאן ובהמשך חייכם".

המפקח הארצי על קליטת תלמידים עולים בחמ"ד, צמח סבן, סיכם את החידון באומרו כי "זוהי השנה התשיעית שאנו מקיימים את החידון הזה. מטרתו המשותפת של עם ישראל היא להפיק את רצון ה'. עניין זה מוטל גם על לומדי התורה וגם על העוסקים במלאכה. ישראל נמשלו לגפן בשל הגוונים השונים שקיימים בעמנו. החידון מבטא את גווניו השונים של העם וגם את אחדותו".

בסיום החידון חולקו תעודות ופרסים למשתתפי החידון במעמד הרב הדנה יוסף, הרב הראשי לקהילת יוצאי אתיופיה, והוכרז הזוכה במקום הראשון - איתי סעודי מקרית גת. במקום השני זכה אברהם אביי תלמיד כיתה י' מכפר הנוער הודיות.