איילת שקד
איילת שקדצילום: ניסים לב

המשפטן יורם שפטל מברך בפינתו השבועית בערוץ 7 על מינויה של חברת הכנסת איילת שקד לשרת המשפטים.

"אני מקווה שהיא תצליח בכנסת העשרים להחזיר את בית המשפט העליון לגודלו הטבעי ולהוציא את הסמכויות שהוא נטל לעצמו תוך כדי בריונות", אומר שפטל.

לדבריו, הסמכויות לפסול חוקים של הכנסת אינן של בית המשפט העליון. "זה לא קיים בשום מקום בעולם. צריך להחזיר את המצב לקדמותו, ואני מאחל מקרב לב הצלחה לאיילת שקד, היא אחת הכישרונות הגדולים בפוליטיקה בישראל בשנים האחרונות".

שפטל מגיב לחברי הכנסת ממחנה השמאל שמאיימים להפיל את ממשלת ה-61. "המחבלים התקשורתיים לא למדו לקח כלום מהתפקוד המביש שלהם במערכת הבחירות והם ממשיכים במסע הרמייה שכאילו ממשלת 61 לא יכולה לתפקד".

הוא מזכיר, ''המציאות כמובן שונה. ממשלתו הראשונה של מנחם בגין במהפך מנתה בדיוק 61 ח"כים, 45 לליכוד 12 למפד"ל ו-4 לאגודת ישראל. זה נתן בדיוק 61 מושבים בכנסת וזו הממשלה שעשתה הכי הרבה מכל ממשלה מאז הקמתה של מדינת ישראל.

"הסכם השלום ההיסטורי עם מצרים, השמדת הכור הגרעיני העיראקי, שיקום השכונות התכנית החברתית הגדולה ביותר. מפלגת העבודה עצמה בממשלת רבין מנתה 61. 44 לעבודה 12 למרץ, 5 לש"ס שתיזכר לחרפה ודיראון עולם ודמו של כל נרצח של פשע אוסלו הוא בראשו של דרעי. הוא גרר לשם את ש"ס ועשה תרגילים כדי לסמא את הרב יוסף".

שפטל מתייחס לדבריו של העיתונאי אמנון אברמוביץ' על ממשלת הממורמרים, "המסית האדום אמר שזו ממשלת ממורמרים. מי שממורמר זה אברמוביץ', שהסביר לנו בכל שלושת חודשי הבחירות מדוע נתניהו לא ירכיב את הממשלה הבאה. התקשורת נפלה קרבן לשקרים של עצמה והיא הממורמרת וממשיכה במסע התעמולה הכזב והשקרים הבלתי פוסקים יום יום שעה שעה, זה לא עזר לה בבחירות ולא יעזור לה גם עכשיו".