יאיר לפיד בכנס
יאיר לפיד בכנסצילום: ליאת מנדל

יושב ראש מפלגת יש עתיד יאיר לפיד תקף היום (שבת) את המחנה הציוני.

באירוע שבתרבות בתיאטרון הבימה אמר לפיד: "אני לא מבין את השתיקה שלהם. מערכת החינוך של מדינת ישראל תישלט עכשיו על ידי שלוש מפלגות סקטוריאליות: בנט, יו"ר הבית היהודי, ישמש כשר חינוך, פרוש מיהדות התורה יהיה סגן שר החינוך ומשולם נהרי מש"ס יו"ר ועדת החינוך של הכנסת – ששתיים מהן (ש"ס ויהדות התורה) מתנגדות לעצם הרעיון של לימודי ליבה. זה מתכון לאסון, ומפלגת 'המחנה הציוני' שותקת כי כולם יודעים שהם גם היו נותנים את זה ואפילו יותר ואולי הם מחכים לטלפון שיזמינו גם אותם להשתתף במסיבה הזו. אם הם לא יובילו את האופוזיציה – אנחנו נוביל אותה".

לפיד תקף גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו וכינה את החלטתו להרחיב את הממשלה "שחיתות פוליטית", ואמר כי מפלגתו תפנה לבג"ץ בעניין.

"הם אומרים לנו שאין לזה עלות תקציבית וזה שקר גס. אני הייתי שר אוצר ולי קשה למכור שטויות כאלה. הצעד הזה עולה מאות מיליונים ולכן מדובר בשחיתות פוליטית. כל מיניסטריון נוסף מייצר פעילות, ג'ובים לפעילים בלי סוף וכל הדברים הללו עולים הון תועפות. אסור להם משפטית, זו הונאה "למכור" לשרים שאין לכך עלות תקציבית. זה כסף ציבורי שצריך ללכת לרווחה, לבריאות ולכל מה שחשוב עבור אזרחי מדינת ישראל".

לפיד ציין גם את יחסיו הטובים עם יו"ר ישראל ביתנו אביגדור ליברמן. "צלצלתי לליברמן לאחר שהצהיר שהוא לא מצטרף לקואליציה ובירכתי אותו. זה צעד נכון ואמיץ. אנחנו עובדים יחד בשיתוף פעולה טוב מאוד. נגיד, את חוק ה-18 שרים, זה חוק שהעברנו יחד".