אלעד
אלעדצילום: פלאש 90

פקקי תנועה חריגים נרשמים מדי יום בכביש 444 בקטע המוביל מהעיר אלעד לכביש 471.

בעקבות כך פנה מ"מ וסגן ראש העיר אלעד ומחזיק תיק תחבורה בעיר הרב שמואל גרוסברד למהנדס תנועה הראשי של חברת "נתיבי ישראל" נחלה שאקר וביקש למצוא פיתרון למצוקת התחבורה.

לאחר ישיבות הוחלט לווסת את הרמזורים בצומת נחשונים מחדש ולאפשר זרימה טובה יותר של התנועה.

בנוסף, בשל הפקקים הנוצרים במקום בשעות אחר הצהריים בכביש 471 לכוון אלעד וראש העין, סוכם גם כי יש להאריך את זמן הרמזור הירוק בצומת 444/יהודה הלוי לכיוון צפון - מה שאמור לשחרר את עומסי התנועה בכביש 444 וכתוצאה מכך את פקקי התנועה בכביש 471. בהתאם לכך תתקצר הדרך למגיעים לאלעד מכיוון בני ברק ופתח תקווה. יש לציין, כי בעתיד מתוכנן מחלף בצומת זו (444/יהודה הלוי), זאת במקביל לבניית השכונות החדשות בראש העין.

בנוסף, בתוך מספר חודשים יתחילו בביצוע העבודות להרחבת הכביש בין צומת נחשונים בכביש 6 לבין כביש 444, משני נתיבים לשלושה, זאת בנוסף לנתיב הקיים ופונה ימינה לכוון אלעד בפניה חופשית, כמו"כ יתווסף נתיב ברמזור בצומת מגדל אפק מכוון ראש העין לאלעד ועד אחרי הפניה לנחשונים.

מ"מ ראש העיר אלעד הרב שמואל גרוסברד הודה לחברת "נתיבי ישראל" ולמשתתפים בפגישה על הנכונות מצידם ועל הפיתרון המהיר לבעיות שהועלו, כשמתוך כך סוכם על שיתוף פעולה קבוע, בנושאים הקשורים לתושבי העיר אלעד ולתנועה באיזור העיר.