ראש עירית אלעד
ראש עירית אלעדצילום: פלאש 90

כחצי שנה לאחר הקמת ועדת החקירה לבחינת הגבולות וחלוקת ההכנסות בין אלעד והמועצה האזורית דרום השרון, אישרה מועצת עיריית אלעד את הצעתו של ראש העיר לחתימת הסכם חלוקה עם דרום השרון,

לפי ההסכם, אלעד תתחיל כבר השנה ליהנות מפירות האזורים המסחריים הסובבים את העיר.

על פי ההסכם שגובש בחודשים האחרונים בין הצוות מאלעד בראשותו של ראש העיר ישראל פרוש, ובין הצוות מדרום השרון, בראשות ראש המועצה האזורית מוטי דלג'ו, החל מהשנה תתחיל אלעד לקבל נתח מההכנסות האזוריות, כאשר עם הזמן הסכומים יגדלו.

במקביל, תוקם מנהלת משותפת לשיווק והקמת אזור תעשיה ומסחר ב"משולש" שבין כביש 6 לאלעד.

על פי הצעת ההסכם, שהוצגה בפני חברי עיריית אלעד, ואושרה על ידם פה אחד, אלעד תקבל כבר השנה 1.5 מיליון ש"ח כחלק מהכנסות הארנונה משטחי המסחר הסמוכים לעיר. בשנה הבאה סכום הארנונה שתקבל אלעד יעלה, והוא יעמוד כבר על 3 מיליוני שקלים.

במקביל, ובאופן מידי, על פי ההסכם שגובש, תוקם מנהלת משותפת לאנשי מקצוע מאלעד ומהמועצה האזורית דרום השרון, שתפעל לתכנון, הקמה ושיווק של אזור המסחר והתעשיה במשולש שבין אלעד וכביש 6.

על פי הערכות אנשי מקצוע שניתנו לצדדים, מדובר בפוטנציאל הכנסות עתידי של כ-100 מיליון ש"ח בשנה, שיחולקו בין אלעד למועצת דרום השרון.

עתה, לאחר אישור חברי העירייה, ההסכם יועבר לחברי ועדת החקירה שהוקמה, כדי שאלה ימליצו על הסכם זה והוא יאושר על ידי משרד הפנים. יצויין כי מועצת דרום השרון מצידה, אישרה את ההסכם כבר לפני כמה שבועות.