המבנה שמיועד להריסה
המבנה שמיועד להריסהצילום: דוברות המועצה

רגע לפני הקמת הממשלה ועוד לפני הקמת צוות הכשרת המאחזים שהובטח בהסכמים הקואליציוניים, הורה שר הביטחון משה יעלון על הריסת שני מבנים מחר (שלישי) ביישוב תקוע שבגוש עציון.

ביישוב הופתעו לשמוע על כוונתו של שר הביטחון להרוס מבנים שאוכלסו רק לאחרונה. בדיקה מדוקדקת של טענות המינהל האזרחי מראה כי מדובר במבנים שנבנו על קרקע שלא נעשה בה שימוש בעבר.


במועצה האזורית גוש עציון הציגו צילומי אוויר המוכיחים כי לא מדובר על שטח פרטי מעובד אלא על אדמת טרשים שוממה שעליה נבנו המבנים. עוד אמרו במועצה כי אם בסיום בחינת המצב המשפטי על ידי הצוות שיוקם על ידי הממשלה יתברר כי לא ניתן להסדיר את המבנה – תדאג המועצה להעברת המבנים למקום מוסדר.

ביישוב תקוע הבהירו שימשיכו לבנות את חיי הקהילה והיישוב, לצד התושבים הפלסטינים, ללא חיכוכים כפי שנהגו לעשות מיום הקמת היישוב. "על המינהל האזרחי לתמוך בחיי השיתוף והשכנות הנהוגים בתקוע ולא לייצור אירועים דרמטיים וחיכוכים מיותרים הפוגעים במרקם העדין שנבנה במקום", אומרים ביישוב.

ראש מועצת גוש עציון, דוידי פרל, אמר כי אומנם מדובר רק על מבנה אחד קטן, אך הריסת המבנה היא צפצוף על הממשלה הנכנסת, ועל הציבור שבחר בנתניהו. "מימוש הריסה בעיתוי הנוכחי יעקר את כוחו של צוות הבחינה עוד לפני שזה הוקם" אמר פרל.

"החלטתו של שר הביטחון להרוס את המבנים ולא לאפשר לצוות החדש לבחון את הדברים – מעקר את עבודת הצוות ואינו מאפשר אף עשרה ימים של חסד״. פרל הוסיף, ״חובתם של שרי הממשלה הנכנסת להילחם על זכותם לשנות את מדיניות הממשלה הקודמת״.