נתניהו וליצמן. ארכיון
נתניהו וליצמן. ארכיוןצילום: אביר סולטן, פלאש 90

סגן שר הבריאות המיועד חבר הכנסת יעקב ליצמן התייחס הערב (שלישי) להסכם הקואליציה שחתמה סיעת יהדות התורה עם הליכוד ואמר כי "יהדות התורה" לא יצאה בחגיגות ובהצהרות משום שמדובר בתיקון עוול שנעשה לציבור החרדי ולא מעבר לכך.

"אנחנו לא חגגנו, אני מסכים שלא צריך לחגוג עשינו תיקון עוול זה הכל לא יצאנו בהצהרות ולא דיברנו", אמר ליצמן בראיון לרדיו החרדי 'קול ברמה'.

ליצמן סיפר כי "קודם כל התפללנו להפיל את הממשלה הקודמת והצלחנו. אחרי הבחירות רצינו לתקן את מה שהיה, לא באנו עם דרישות מופרטות גם התפקידים הם הכי פחות בכירים".

על הרחבת הממשלה אמר ליצמן כי "אין לי העדפות. ברור שצריך לחזק את הממשלה. עם 61 קשה להתנהל. הכיוון הוא שעד התקציב לא ישתנה כלום. מי שרוצה להיכנס - בבקשה אני לא מפריע לאף אחד... אבל ליאיר לפיד אני בהחלט לא מסכים".

באשר ללבני אמר ליצמן כי "לציפי לבני היינו מוכנים בזמנו להיכנס לממשלתה. היא סיבכה את הדברים כשסירבה לתת מכתב לגבי אי עיסוק על ירושלים. אם היא נכנסת לקואליציה היא חייבת לתמוך בזה. מי שמצטרף - יצטרף על הקיים. הוא יצטרך להסכים עם כל מה שסיכמו אתנו, עם יהדות התורה''.

ליצמן הסביר את ההבדל בין לבני ללפיד. "ההבדל בין לפיד לציפי לבני הוא שלא כל אחד אוהב ישראל, אבל השנאה לחרדים זה הדגל של לפיד. מי שעשה כל מה שביכולתו במשך שנתיים להרוס את העולם החרדי ואת המשפחות החרדיות, מי שנותן לי שתי סטירות אני לא חבר שלו".

ליצמן נשאל האם ישנו תסריט שבו ייאות לשבת עם לפיד. "בהחלט. יש תשובה: לשבת קדנציה שלמה באופוזיציה ולתמוך בנו בהכל - ואז לקדנציה הבאה הכל פתוח".  

על סוגיית ההנגשה לנכים במוסדות הדתיים והחרדים אמר ליצמן כי "הנה זה עוד פשע שעושים עליי ואני רוצה להסביר: אנחנו בעד נגישות וזה חברתי ואנחנו בעד אבל זה אפשרי כשהמדינה מכניסה את זה לתוך הבנייה.

"אנחנו לא מקבלים מהמדינה בנייה. אנחנו לומדים בבניינים ישנים ודירות שכורות. אם הם רוצים להביא כסף לזה  - אני אשמח. אם אפשר לעשות נגישות לבניינים ישנים אני הראשון שאעשה את זה".