שרת הסביבה של גרמניה, ברברה הנדריקס, בכנסת
שרת הסביבה של גרמניה, ברברה הנדריקס, בכנסתצילום: דוברות הכנסת

שרת הסביבה של גרמניה, ברברה הנדריקס, קיימה היום (רביעי) סיור בכנסת בליווי מנכ"ל הכנסת רונן פלוט, כדי להתרשם מפרוייקט "כנסת ירוקה".

במהלך הסיור, ביקרו השרה הנדריקס ופמלייתה בשדה הסולארי שהוקם על גג הכנסת ומשתרע על שטח של 4.65 דונם.

"הפרלמנט הישראלי הוא הירוק ביותר בעולם. הפרוייקט הזה הוא מהחשובים עליהם החליט יו"ר הכנסת", בישר המנכ"ל פלוט. "עד סוף השנה הנוכחית צפויה הכנסת להפחית את צריכת האנרגיה שלה בשליש. בנוסף, אנחנו יוצאים למוסדות חינוך ולצה"ל כדי לספר על הפרוייקט ולהנחיל את ערכי הגנת הסביבה לצעירים".

פלוט הרחיב בפני השרה על פעולות נוספות בהן נוקטת הכנסת לצורך שמירה על הסביבה וחיסכון באנרגיה, "בוועדות הכנסת צרכו מדי שנה 60 אלף בקבוקי מים מפלסטיק, עד שהורינו להפסיק לחלוטין את חלוקתם. אנחנו ממחזרים 85% מהנייר ומדפיסים משני צדדים, מכניסים לשימוש חברי הכנסת טאבלטים במקום ניירת החקיקה הרבה, נורות החשמל הוחלפו ל-LED וביציאה מהחדרים החשמל כבה אוטומטית".

"פרוייקט 'כנסת ירוקה' הוא מרשים ביותר ויכול להוות דוגמה לעולם", אמרה הנדריקס, "תוך שנה וחצי שונתה כל המערכת בכנסת וזהו הישג נפלא. אני משוכנעת כי קהל המבקרים הרב במשכן מתרשם וירצה ליישם את הרעיונות הטובים גם בסביבתו הפרטית". הנדריקס הוסיפה כי גם בפרלמנט הגרמני מתקיימים פרוייקטים להגנה על הסביבה.

ראש תחום סביבה ופרוייקט 'כנסת ירוקה', ד"ר שמואל חן, הציג בפני השרה את התכניות להמשך הפרוייקט, בהן פארק קיימות שיכלול צמחים בסכנת הכחדה.