הנשיא ראובן ריבלין נואם באו"ם
הנשיא ראובן ריבלין נואם באו"םצילום: מארק ניימן, לע"מ

נשיא המדינה ראובן (רובי) ריבלין נולד בכ"ה באלול תרצ"ט, 9 בספטמבר 1939, בירושלים. אולם לפי מנוע החיפוש של גוגל, הנשיא העשירי של ישראל נולד במדינת פלסטין.

מי שגילה זאת לתדהמתו הוא ראש העיר רעננה זאב בילסקי. "במהלך עבודה על נאום לקראת בואו של נשיא המדינה לרעננה הקלדנו את שמו בגוגל באנגלית, ואז נדהמנו לראות כי כתוב שהוא נולד בירושלים, מדינת פלסטין", סיפר בילסקי.

"בהתחלה לא האמנתי", אמר בילסקי לעיתון 'ידיעות אחרונות', "הרי רובי ריבלין הוא סמל הישראליות. אבל כשהמשכנו, גילינו כי גם כשכותבים את שמי בגוגל כתוב כי נולדתי בפלסטין, וכך גם נכתב על השחקנית המפורסמת נטלי פורטמן, זוכת פרס האוסקר, שנולדה אף היא בירושלים".

בילסקי גילה עוד כי אם מקלידים שמות של ישראלים ידועים באנגלית, מנוע החיפוש של גוגל יציג לעיתים כי הם נולדו במדינת פלסטין. אם האדם נולד בחו"ל ונפטר בישראל, גוגל לא יכתוב שהוא נפטר בישראל, אלא יזכיר רק את שם העיר שבה נפטר. לדוגמא, על דוד בן־גוריון נכתב שהוא נולד בעיר פלונסק, פולין, ונפטר ברמת־גן.

"ישראל מבחינתם לא קיימת", אמר בילסקי. "אני מאוד מקווה שמדובר בטעות אנוש ולא בניסיון מכוּון 'להעלים' את ישראל ואת בירתה, ירושלים".

מבית הנשיא בירושלים נמסר כי יפנו לגוגל כדי לברר את העניין.