העונה הסדירה של ליגת העל בכדורסל הסתיימה כשהפועל חולון במקום השלישי וראשון לציון במקום השישי, אך אמש (מוצאי שבת) התהפכו היוצרות.

לכל אורך העונה, וממש עד לסיומה המותח מי שהחזיקו במקום השלישי בטבלת ליגת ווינר סל, היו דווקא השחקנים מראשון כשירידת מתח וחשבונות מסובכים הביאו אותם אל המקום השישי.

המקום השלישי אמנם הבטיח בייתיות בסדרת הפלייאוף, אך לאחר הניצחון אמש של השחקנים בכתום על אלה מחולון, הבייתיות עברה אל ראשון לציון בצדק רב.

משחק הפלייאוף הראשון לעונת 2014/15 נפתח באולם הפחים, אולמם הביתי של החולונים, כשתהיה זו סדרת הפלייאוף הנוכחית תהיה הפעם האחרונה בה משחקים הסגולים באולם הפחים כשהחל מהעונה הבאה יעברו לשחק באולם החדש שבנו בעיר.

קהלי שתי הקבוצות מילאו את האולם הוותיק בהמוניהם והמשחק נפתח עם לחימה גדולה של שחקני שתי הקבוצות. לאחר 10 דקות של משחק לוח התוצאות הראה שיוויון 21:21, ושתי הקבוצות עלו אל הרבע השני מבולגנות ועצבניות מאוד. 

היה זה עניין של דקות עד שהעצבים ישפיעו על הפרקט, ואכן תוך דקות ספורות התפתחה מהומה על הפרקט. אייזאה סוואן עלה לדאנק מדהים על שלומי הרוש ובלהט הרגע דחף אותו. הרוש החלוני לא נשאר חייב ודחף בחזרה, וסוואן הגיב עם נגיחה בפניו של הישראלי מה שהוביל להרחקתו מהמגרש ואף עלול להביא לכדי עונש חמור מבית הדין של ההתאחדות לכדורסל.

בחזרה לכדורסל. גם לאחר הרחקתו של סוואן, ראשון לא הרגישה יתר על המידה את חסרונו כשמי שלקח את הקבוצה על כתפיו היה שון דאוסן הנהדר. הישראלי הצעיר שבעונה הבאה יעשה את קפיצת המדרגה בקבוצה בכירה הרבה יותר, היה בערב קליעה מטורף כשקלע 28 נקודות ואסף 16 כדורים חוזרים. 

המשחק אמנם המשיך להיות צמוד לכל אורכו, ואף הלך להארכה כשלורנס באוורס קלע שלשה על הבאזר לסיום הזמן החוקי. אך בהארכה היה שחקן אחד על הפרקט כשכל השאר עומדים ומסתכלים. דאוסן עם מהלכים מדהימים וקליעה יוצאת מן הכלל הוביל את ראשון לניצחון במשחק הראשון בסדרה, 80:76.

לשחקנים בכתום היו את כל הסיבות להפסיד: האווירה הביתית באולם הפחים, קבוצה לוחמנית שמנגד והרחקה של סוואן כבר ברבע השני, אבל כשאצלך משחק הכישרון הגדול ביותר בליגה הישראלית, הכל אפשרי. 

ראשון שניצחה לכל אורך העונה את חולון, עושה זאת שוב וגונבת את יתרון הבייתיות. צפוי קרב מרתק.

לראשל"צ: דאוסן 28 (16 ריב'), ג'ונסון 10, סמית' 10 (7 ריב'), סוואן 9, קארמייקל 8 (9 ריב'), בן דוד 6, יאנגר 5, חנוכי 4.

לחולון: הרוש 16 (7 ריב'), באוארס 14 (10 ריב'), מקגוויר 11, אוונס 9 (10 ריב'), טיילור 8, רוזפלט 8, יזרעאלי 7, דניאל 3.

הערב (ראשון) יעלו הפועל ירושלים והפועל אילת גם הם לסדרת הפלייאוף,כששתיהן יקוו לנצח בביתן את הפועל ת"א ומכבי חיפה בהתאמה. אל תפספסו.