האנדרטה חוללה. יוון
האנדרטה חוללה. יווןסרגיי אטאל פלאש 90

הליגה נגד השמצה הביעה בסוף השבוע זעם על ההחלטה של מועצת העיר קאוואלה ביוון לבטל את טכס הסרת הלוט מעל אנדרטה לזכר 1,484 יהודי הקהילה שנרצחו בשואה.

במועצה המרכזית של הקהילות היהודיות ביוון טוענים, כי ראש העיר התנגד למגן דוד החקוק על האנדרטה וביקש להסירו לפני שהאנדרטה תוכל להיות מוצגת באופן רשמי.

"ההתנגדות לחקיקת ה'מגן דוד' על האנדרטה ראויה לגינוי מוסרי," אמר אברהם (אייב) פוקסמן, מנכ"ל הליגה נגד השמצה וניצול שואה בעצמו.

לדבריו, "היהודים של קאוואלה נהרגו משום שהיו יהודים, והערך של אנדרטה הוא להפוך את העובדה הזו לברורה באופן מובהק. ראש העיר ומועצת העיר העליבו את זכרם של קורבנות, את הקהילה היהודית היוונית, ואת היהודים ברחבי העולם, ואנו מצטרפים לקהילה היהודית היוונית בהבעת הזעם שלנו".

פוקסמן הוסיף, כי "אנו מעריכים את הגינוי המיידי והמשמעותי של ההחלטה על ידי המזכיר הכללי של הממשלה היוונית לענייני דתות, יורגוס קלנציס, ותומכים בקריאתו לאזרחי קאוואלה לפעול לביטול החלטה מעליבה זו".

נזכיר, כי סקר האחרון שערכה הליגה נגד השמצה ב- 100 מדינות מצא, כי 69 אחוזים מהנשאלים ביוון החזיקו בעמדות אנטישמיות. 60 אחוזים מהנשאלים הסכימו עם האמירה לפיה "יהודים עדיין מדברים יותר מדי על מה שקרה להם בשואה".