שעת סיפור
שעת סיפורצילום: ששון תירם

ראש העיר ירושלים ניר ברקת פתח את יום ירושלים ה-48 בהקראת הסיפור "פעמון הזהב", לילדי גן ממ"ד נחלאות בירושלים, בניהולה של הגננת אילנית.

הספר "פעמון הזהב" נכתב ע"י תמר זקס ואוייר בידי יוסי אבולעפיה, יצא לאור ביוזמת ספריית פיג'מה בשתוף הוצאת מזרחי מדיה. הסיפור עלה בראשה של הסופרת, בעקבות ידיעה שקראה בעיתון על פעמון זהב קטן, מתקופת בית שני, שנתגלה במהלך ביצוע חפירות ארכיאולוגיות בירושלים.

בימים אלו ולקראת יום ירושלים, מחולק "פעמון הזהב", ספר החודש של ספריית פיג'מה, ב-120,000 עותקים בגני חובה ממלכתיים וממ"ד ברחבי הארץ, במסגרת תכנית ספריית פיג'מה. "ספריית פיג'מה מעודדת שיחה משפחתית אודות ערכים ומורשת, ואנחנו גאים להעניק לילדי ישראל ספר חדש ומיוחד. זקס היטיבה לתאר את האווירה בירושלים בתקופת בית שני והאיורים מאירי העיניים של אבולעפיה מזמינים את הקוראים לדמיין את אורח החיים בירושלים בעבר ולחוש את רבדי ההיסטוריה של העיר", אומרת גלינה פרומן, מנכ"לית קרן גרינספון ישראל ומנהלת ספריית פיג'מה.

ספריית פיג'מה, התוכנית הגדולה בישראל להנחלת אהבת הקריאה ועידוד שיח ערכי בקרב ילדי גן ומשפחותיהם, נוסדה ע"י קרן גרינספון ישראל והיא פועלת בשיתוף משרד החינוך. התכנית מעניקה לכ-250,000 ילדים שמונה ספרים איכותיים מדי שנה, ובכך יוצרת מכנה תרבותי משותף ורחב בין ילדים ומשפחות בחברה הישראלית.

חלק מהספרים שבתכנית נמנים על מיטב הקלאסיקה של ספרות הילדים הישראלית וחלקם ספרים חדשים היוצאים לאור ביוזמת ספריית פיג'מה בשיתוף הוצאות הספרים המובילות בישראל.

ראש העיר ירושלים ניר ברקת, "אין דבר יותר מתאים מלפתוח את יום ירושלים יחד עם העתיד של העיר- הילדים שלנו בקריאת סיפור על ההיסטוריה של ירושלים. ירושלים מתפתח ומתקדמת, ואנו משקיעים משאבים אדירים בחינוך, בתשתיות ובפיתוח העיר למען הילדים האלו ועתידם בעיר. יום ירושלים שמח".