"ריקודגלים" - ברחבת הכותל

אלפי משתתפים, רובם בני נוער, בצעדת ה"ריקודגלים" שנערכת הערב (ראשון) לציון 48 שנים לאיחוד ירושלים. הצעדה יצאה ממרכז העיר לכיוון שער שכם, דרך כיכר צה"ל, ומשם לכותל המערבי דרך הרובע המוסלמי.

שר הפנים לשעבר גדעון סער שמשתתף בעצרת ההמונים שנערכת בכותל לאחר הצעדה, השמיע ביקורת על מדיניותו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. "עיר דוד, הר הזיתים, העיר העתיקה, הר הבית - כולם ישארו לעד בידנו".

"בירושלים צריך לבנות", הדגיש סער. ''לא לדבר על בנייה בירושלים, אלא לבנות. בנייה בירושלים אינה צריכה להיות תגובה לאירוע או לפיגוע כזה או אחר. זו צריכה להיות שגרה".

השר לשעבר הבהיר כי המאבק על ירושלים לא תם. ''השמירה על ירושלים היא הבניה בירושלים. בשנים האחרונות המאזן הדמוגרפי בבירה משתנה ולא לטובה. היקפי הבנייה אינם מספיקים לצרכי התפתחותה. היום זה היום לומר זאת בקול ברור''.

סער קרא לבנות בכל חלקי ירושלים, בהיקפים גדולים ומשמעותיים. ''הזמן לכך הוא עכשיו. אני קורא לראש הממשלה - דיבורים על בנייה זה לא מספיק. די לדבר, יש לבנות".

השר ארדן ב"ריקודגלים"

חבר הכנסת גלעד ארדן (הליכוד) שהשתתף גם הוא בעצרת ההמונים אמר כי "גם ראש הממשלה הראשון דוד בן גוריון אמר שאם לארץ ישראל יש נשמה הרי ירושלים היא נשמתה של ארץ ישראל. נשמה לא מחלקים. אנחנו יודעים שאומות העולם עדיין לא מקבלות את ריבונותנו וזכותנו על כל חלקי העיר.

''אפילו הנשיא אובמה דרש רחמנא ליצלן שתוקפא הבנייה אפילו בשכונת גילה", הוסיף ארדן. ''התפקיד של כל אחד ואחת מאיתנו, נבחרי הציבור, זה לקום בוקר-בוקר ולומר לעצמנו - למען ציון לא אחשה ולמען ירושלים לא אשקוט".

ארדן קרא לראש הממשלה לבנות בירושלים. "אנחנו מתפללים לשנה הבאה בירושלים הבנויה, אבל ירושלים ובית המקדש לא ייבנו אם לא נחזק ונבנה בכל חלקי העיר - בגילה ובהר חומה ובכל מקום ובכל שכונה בלי אבחנה. לא נפחד ולא נירתע משום איום ומשום לחץ בינלאומי".

ריקודגלים תשע''ה

צעדת ה"ריקודגלים" שהסתיימה בכותל המערבי, מאורגנת על ידי עמותת "עם כלביא" ונערכת מאז 1968. מארגני הצעדה קראו לעשרות האלפים שמשתתפים בה שלא להתגרות בערביי העיר העתיקה.

נזכיר כי שופטי בג"ץ שאישרו את מעבר הצעדה ברובע המוסלמי הבהירו כי מי שיקרא קריאות גזעניות במהלך הצעדה - ייעצר ויוגש נגדו כתב אישום.