חליפות צלילה. אילוסטרציה
חליפות צלילה. אילוסטרציהצילום: Yaakov Naumi - פלאש 90

הבוקר (שני) הותר לפרסום כי בתחילת החודש, בפעילות משותפת לעובדי המכס במעבר גבול ניצנה ולשירות הביטחון הכללי סוכל ניסיון הברחה של חליפות צלילה לרצועת עזה.

בהתאם למסמכי היבוא, המשלוח היה אמור להכיל חליפות ספורט, אולם בבדיקה יסודית של עובדי מכס ניצנה התברר כי במשלוח 40 חליפות צלילה, הדורשים אישורים מיוחדים בעת יבואם לרצועה, ולא בוצע ביבוא זה.

בהתאם להערכות גורמי הביטחון, משלוח זה הינו חלק ממאמצי ההתעצמות של החמאס ברצועה, המקיים פעילות נמרצת לביסוס כח צבאי ימי, בכללו לוחמי קומנדו, שמטרתם לבצע פעולות התקפיות נגד מטרות ישראליות.

במכס מזכירים, כי במבצע 'צוק איתן', בוצעה פעילות כזו, עת הגיעו לחוף זיקים ארבעה צוללנים, לוחמי קומנדו של החמאס, במטרה לפגוע ביעדים ישראלים.

עובדי המכס במעבר גבול ניצנה עדים בתקופה האחרונה לעלייה במספרם של הניסיונות להבריח חומרי לחימה ואמצעים לייצור חומרי לחימה לרצועת עזה. בארבעת החודשים האחרונים בלבד, כפי שכבר הותר לפרסום בעבר, מנעו העובדים הברחות של 1,200 שפופרות של פוליאוריתן, המשמש לייצור חומר הודף לרקטות שהוחבאו במשלוח סיליקון, חומר מקשה, HARDNER, המשמש אף הוא לייצור חומר הודף לרקטות והוסלק בפחי צבע, 200 ק"ג של מוטות גופרית גולמיים, העלולים לשמש כרכיבים בייצור אמצעי לחימה והוסתרו במשלוח מזון יבש ואף 18 טון פחם מסוגmetallurgical coke המשמש כדלק בכבשנים ליציקות מתכות.