היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטיין
היועץ המשפטי לממשלה יהודה וינשטייןצילום: יונתן סינדל, פלאש 90

היועץ המשפטי לממשלה, יהודה וינשטיין, המשתתף בכנס לשכת עורכי הדין באילת, התייחס בנאומו להחלטה להגשי כתב אישום נגד פרקליטת המחוז לשעבר, עו"ד רות דוד.

"בימים האחרונים אישרתי את חקירתה באזהרה של פרקליטת מחוז תל-אביב לשעבר, בשל חשדות לביצוע עבירות מתחום טוהר המידות שבצעה על פי החשד לאחר סיום כהונתה. לא עברו ימים רבים והניחו בפני את ממצאי החקירה", סיפר וינשטיין.

לדבריו, "לאחר בחינתם הגעתי לכלל מסקנה כי חומר הראיות שנאסף מגבש סיכוי סביר להרשעה, ועל כן יש להגיש נגדה כתב אישום".

"לא אכחד מכם. לא העליתי על דעתי כי במהלך כהונתי כיועץ המשפטי לממשלה אדרש להעמיד לדין פלילי, אדם אשר שימש פרקליט מחוז בפרקליטות המדינה", ציין וינשטיין, "פרשה זו שנחשפה בפניי, הכתה את הכל בהלם".

היועמ"ש הבהיר עם זאת כי הוא נותן אמון מלא בפרקליטות, "במשך שנות דור פסעתי במשעולי הסנגוריה. ניהלתי לא מעט מאבקים עם התביעה הכללית. אך תמיד עשיתי זאת מתוך ידיעה ברורה כי הצד שכנגד, זה המייצג את המדינה, עושה מלאכתו נאמנה, ללא משוא פנים וללא פניות".

"ידיעה זאת לא השתנתה מאז ועד היום", קבע וינשטיין, "ידעתי כבר אז כי הפרקליטים בפרקליטות המדינה, הם אנשים אשר עושים מלאכתם במקצועיות וללא מורא, זולת מוראו של החוק. ידעתי כבר אז כי הכתוב מדבר באנשים ישרים טובים והגונים. התביעה הכללית של מדינת ישראל התברכה בעובדים הטובים ביותר מבין עובדי הציבור. משרתי ציבור המצטיינים במקצועיותם, וחשוב מכל - במחויבותם העמוקה לפעול לקידום שלטון החוק ולשמירה על הדמוקרטיה".

וינשטיין הוסיף, כי אין לקשור בין פרשת רות דוד לנושא גוף הביקורת על הפרקליטות, "בעת האחרונה נשמעים קולות לפיהם החקירה נגד פרקליטת המחוז לשעבר היא אות וגם סימן לצורך בגוף הביקורת על הפרקליטות. אומר את הדברים בצורה ברורה: אין הנדון דומה לראיה. מדובר בערוב מין שבאינו מינו".

"אני הוא זה העומד מאחורי הקמת גוף הביקורת, ועל כן אומר לכם כי גוף הביקורת לא הוקם מטעמים אלה", טען וינשטיין, "הוא לא הוקם למטרות אלה. אין תפקידו כלל לבצע חקירות פליליות. לא חשבתי על חקירות פליליות בעת הקמת גוף הביקורת. השרה לא חשבה על כך. תפקידו של גוף הביקורת הוא לחזק את התביעה הכללית, ולשפר את השירות".