חברות וולונטרית? הסמכת עורכי דין
חברות וולונטרית? הסמכת עורכי דיןפלאש 90

רשות המסים ערכה ביקורות במשרדי עורכי דין ידועים בתל-אביב והעלתה תוצאות מטרידות. באחד המקרים בעל משרד עורכי דין גדול, שלא רשם הכנסות של כ-50,000 ₪, הסביר "הצ'קים הגיעו עם שליח והפקידה הייתה עסוקה"

עובדי יחידות ניהול ספרים של רשות המיסים יצאו בשעת בוקר מוקדמת לביקורות ב-104 עסקים בתל אביב, רובם ככולם משרדי עורכי דין. 17% מהעסקים שנבדקו, נתפסו שלא רשמו הכנסות, כנדרש לפי החוק.

מהרשות נמסר כי הביקורות חשפו העלמת הכנסות בסך של למעלה ממאה אלף ₪ אצל עורכי הדין: במשרד עורכי דין גדול וידוע גילו המבקרים צ'קים בסך 49,000 ₪, שהתקבלו מספר ימים לפני הביקורת, ללא רישום בספרי העסק.  בעלי המשרד הסבירו כי "הצ'קים הגיעו עם שליח והפקידה הייתה עסוקה". ברשותו של שותף במשרד אחר התגלו שני צ'קים בסך של כ- 38,000 ₪ והוא טען כי מדובר בצ'קים לביטחון בלבד.

עוד מספרים הבקרים כי מעטפה ובה 400 ₪ במזומן, ששולמו בעבור חתימה נוטריונית, חשפה אי רישום הכנסות גדול יותר בסך 4,000 ₪. ואצל עורך דין אחר נמצאו צ'קים בסך 14,000 ₪, שוב ללא רישום בספרי העסק. עורך הדין טען: "הצ'קים התקבלו לפני מספר ימים ולא הספקתי לרשום". גם העברה בנקאית בסך 2,600 ₪, לטובת עורך דין אחר, לא עמדה בכללי המס ולא נרשמה בספרים. טענתו כי ההעברה הבנקאית היא בגין חשבון נאמנות, והוא עוקב אחר הכספים ולבסוף מבצע רישום, אינה עומדת בדרישות החוק. 

ברשות מסכמים ומציינים כי "המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים".