סימלה של ירושלים
סימלה של ירושליםצילום: קובי פינקלר

הממשלה אישרה היום (שלישי) שורת החלטות שמטרתן חיזוק העיר ירושלים והיערכות לשנת היובל לאיחוד העיר.

בישיבה מיוחדת לציון יום ירושלים שהתקיימה במוזיאון ישראל החליטו השרים על גיבוש תכנית לפיתוחה הכלכלי של ירושלים לשנים 2016-2020.

עפ"י ההחלטה תגובש תכנית פיתוח חמש שנתית ל-2016-2020 שתתמקד במנועי צמיחה לחיזוק העיר ירושלים ותתוקצב החל מתקציב 2016.

היערכות לחגיגות היובל לאיחוד העיר – הממשלה הקימה צוות היערכות (במסגרת ועדת שרים) לאירועי היובל לאיחוד העיר שיתקיימו בשנת 2017. הצוות יגבש ויאשר תכנית מסודרת לציון שנת היובל אשר תכלול אירועים מרכזיים שונים מתחומי החינוך, התיירות, התרבות והספורט, כולל אירוח משחקי המכביה המתוכננים ל-2017.

כמו כן הממשלה החליטה לגבש תכנית לשדרוג תשתיות ולעידוד ביקורים ברחבת הכותל המערבי – תכנית החומש לשנים 2016-2020 תכלול המשך פעילות לפיתוח של רחבת הכותל ומנהרות הכותל, ובכלל זה חשיפה ושימור של ממצאים ארכאולוגיים, שדרוג תשתיות תחבורתיות וכן הרחבת פעילות חינוכית לתלמידים, לסטודנטים ולחיילים. התוכנית המלאה תובא לאישור הממשלה בתוך שבועיים.

בנוסף, הממשלה החליטה להקצות מבנים בירושלים לטובת שימושים בתחום התרבות והפנאי.

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר כי ״אנחנו עובדים יחד בתנופה גדולה בהרבה תחומים ומוסדות תרבותיים ופריצת הכביש לירושלים - כל אחד רואה את זה. רואים כשאתם נוסעים לכאן, ולא רק לירושלים, לסביבתה, זה הנגישות אליה, זה מסילת הברזל שאנחנו חוצבים בהר, זה הפיתוח שאנחנו עושים בלבה של ירושלים, בשכונותיה, בשכונות הקצה, ויש עוד הרבה הרבה מה לעשות, אני בטוח שנשמע ממך, ראש העיר, אני רוצה לברך אותך על העשייה החשובה הזאת וגם לומר לך שאנחנו נתמיד בה עם כל שרי הממשלה.

''אנחנו נקבל היום כמה החלטות חשובות לגבי פיתוחה של ירושלים, כפי שאנחנו עושים תמיד ביום חגה, ואנחנו ביום שחרורה. איננו רוצים לחזור אחורה, ומי שמדבר בנוסטלגיה על אותם ימים כנראה לא חי כאן''.

נתניהו הבהיר, ''אנחנו לא נחזור אחורה לעיר חצויה, עיר שסועה, עיר עם גדרות תיל וצלפים על החומות - זה לא יקרה, ואנחנו נדאג שזה לא יקרה. אבל אין זה אומר שאין לנו עוד בעיות, אין משימות - יש רבות, יש גם מצוקות, אנחנו רוצים לתת להן פתרון, ונמשיך לפתח אותה באותה תנופה שאנחנו רואים סביבנו".