עוזי מוסקוביץ'
עוזי מוסקוביץ'צילום: דובר צה"ל

"תוך עשר שנים יוקם 'עמק סיליקון' בבאר שבע" - כך קבע ראש אגף התקשוב, אלוף עוזי מוסקוביץ', בכנס ההשקה של תכנית "ניצנים" למצוינות טכנולוגית שנערך השבוע באוניברסיטת בן גוריון.

לדבריו, המובאים באתר צה"ל, מעבר אגף התקשוב לעיר ומיקומו בסמוך לקריית ההיי-טק המוקמת בימים אלה יסתיים תוך חמש שנים, "שיתוף פעולה מוצלח בין הקהילה בעיר, צה"ל, האקדמיה והתעשיות במקום יכול לייצר מציאות בה מדינת ישראל תוביל את העולם המודרני בפן הטכנולוגי דרך העיר באר שבע. השאיפה היא להוביל את העולם הטכנולוגי, ופרויקטים כמו זה הם הזרעים של השאיפות הללו".

יחידות האגף שיעברו למקום ייצרו למעשה את התשתית המקצועית לפיתוח הטכנולוגיות המובילות בעולם.

"משאב הטבע המשמעותי ביותר שיש לישראל הוא כוח האדם שלו - באגפי התקשוב והמודיעין ובתעשיית ההייטק", הדגיש ראף אגף התקשוב. "את היכולות החדשות שהוצגו במבצע 'צוק איתן' אי אפשר לקנות מחו"ל, את זה צריך לייצר וזו המטרה שלנו".

ההבנה כי כוח האדם האיכותי הוא הבסיס להצלחת הפיתוחים הביאה את האגף להשתלבות בלימודים הטכנולוגיים כבר מגיל צעיר. במסגרת תוכנית "ניצנים", שהחלה לפעול באוקטובר האחרון, תלמידי כיתות ט' הלומדים בתוכנית מדעי המחשב זוכים להעשרה בנושאים רבים, ביניהם העברת מידע מוצפן וסייבר. התכנים מועברים בסיוע של בסמ"ח (האקדמיה הצה"לית למקצועות המחשב והסייבר) ושל אגף התקשוב.

כבר בשנה הראשונה לשיתוף הפעולה נרשמה עלייה משמעותית בציוני התלמידים המשתתפים בה, וציוניהם בלימודי מדעי המחשב הינם מעל הממוצע הארצי. בשל הצלחת הפרויקט, בשנה הבאה הוא צפוי להתרחב גם ללימודי מדעי המחשב בתיכונים בבאר שבע - זאת מתוך ההבנה שלא רחוק היום בו בני הנוער יעלו על מדים וישתלבו בעולם הטכנולוגיה הצה"לי.

"שדה הקרב העתידי כבר כאן וכדי לתמוך אותו אנו צריכים חיילים עם הבנה טכנולוגית", הסביר קצין הקשר הראשי, תא"ל אייל זלינגר. "ההשקעה בתכנית היא עצומה כי אין לנו ספק שההשקעה בנוער של היום תספק רווח ענק לצה"ל ולמדינה בטווח הארוך", סיכם.