בנט: אנחנו משפחה מרובת ילדים

למשרד החינוך נכנס היום (שלישי) באופן רשמי השר החדש נפתלי בנט, יושב ראש הבית היהודי.

בטקס קבלת הפנים שנערך בירושלים השתתפו סגן שר החינוך הנכנס - ח"כ מאיר פרוש, מנכ"לית המשרד מיכל כהן, הנהלת המשרד ועובדיו.

"אני קם מהיום בכל בוקר כשאני יודע שאני צריך לטפל ב-2.2 מיליון ילדים", אמר בנט. ''והילדים הם ילדים בני דתות שונות, ועדות שונות, וכולם ילדיי. אני שר החינוך של כולם: יהודים, ערבים, דרוזים בדואים, חילונים חרדים, מהקהילה או מהפזורה – כולם ילדיי".

עוד אמר שר החינוך, "אנו נשאף לכך שלכל ילד תהיה נקודת זינוק שווה: בין אם הוא נולד ברעננה, או בקרית שמונה או ברהט. אסור, פשוט אסור שלסיכויי הצלחתו של ילד בישראל יהיה קשר לכמה כסף יש להוריו''.

''העבר שלנו היה ביזמות, והעתיד שלנו הוא ביזמות", הדגיש בנט. ''הזמנים משתנים, הטכנולוגיה משתנה, היעדים משתנים, היזמות נשארת. אני מקווה שאוכל לתרום מניסיוני בתחום היזמות לילדים שלי, לתלמידי ישראל".

השר בנט הבהיר כי הוא לא מתכוון למהר לבטל את שיזמו קודמיו בתפקיד. "אני רוצה ללמוד מכל הטוב שעשו קודמי, השרים שי פירון, גדעון סער וקודמיהם, אני מתכוון להמשיך ביד יציבה במגמות הנכונות שהם התחילו, לכבד ולשמור על מערכת שבה אנשים נותנים את נשמתם. לעשות זאת בעדינות, בזהירות, בשיקול דעת ובאחריות".

"עוצמתה של מדינה נמדדת לא רק בטווח הטיסה של מטוסיה, אלא בערכים הפועמים בלב ילדיה", דברי שר החינוך הנכנס.

מנכ"לית משרד החינוך, מיכל כהן, שמונתה על ידי השר פירון, תמשיך לכהן בתפקידה. "עומדים בפנינו אתגרים גדולים ורבים ועלינו להמשיך כדי שהבוגרים של מערכת החינוך ידעו להשתלב בעולם המשתנה", אמר כהן.

המנכ''לית פנתה לבנט ואמרה כי ''מערכת החינוך מונה מעל 2 מיליון תלמידים ומעל 150 אלף אנשי חינוך. יש מאחוריך משרד איכותי ומסור כדי לבצע את המשימות. אני מודה לך על האמון שנתת בי להמשיך את התפקיד".