יעלון פועל לצמצום נסיעת ערבים בקווי השומרון
יעלון פועל לצמצום נסיעת ערבים בקווי השומרוןחזקי עזרא

ח''כ מוטי יוגב (הבית היהודי), מברך על החלטת שר הביטחון משה יעלון להכניס לתוקף את התכנית להפרדה בין ישראלים לערבים באוטובוסים ציבוריים בשטחי יהודה ושומרון. 

ח"כ יוגב הזכיר כי לפני כשנתיים הוחלט בפיקוד המרכז לאפשר חזרת פועלים פלסטינים מעבודתם באזור גוש דן לבתיהם בקווי האוטובוסים של המתיישבים ביהודה ושומרון.

''ההחלטה הזאת גרמה לכך שעשרות אלפי פועלים פלסטינים ובהם אלפי שוהים בלתי חוקיים מילאו את קווי האוטובוסים ולא אפשרו כלל את חזרתם הביתה של הזקוקים לתחבורה ציבורית בישובי יהודה ושומרון", הסביר יוגב.

לדבריו, תופעה זו גם גרמה להטרדות מיניות, גניבות, תחושת חוסר ביטחון ובעיקר חוסר יכולת של קשישים וצעירים הזקוקים לתחבורה הציבורית לחזור לביתם, עקב העומס הרב.

ח''כ יוגב ברך את החלטת שר הביטחון ואמר כי החלטתו ''באה לתת מענה שירותי וביטחוני טוב יותר לכלל האוכלוסיות ביו"ש. כל אלה שטוענים נגדה אינם מכירים את המציאות ויש בדבריהם צביעות, שקר וחוסר אחריות. 

"המציאות בפועל היא שהערבים ביהודה ושומרון חיים פה טוב יותר מבכל מדינה ערבית שכנה", טען יוגב.

גם בוועד מתיישבי השומרון ברכו את השר יעלון על החלטתו להפריד את התחבורה הציבורית ביו"ש ואמרו כי "תחבורה ציבורית בטוחה ליהודים אינה בקשה מוגזמת ואף ריאלית. פעלנו בשנים האחרונות ונמשיך לעקוב אחר יישום ההחלטה שכבר ירדה לשטח על ידי השר כמה וכמה פעמים וכלום לא קרה".

יו"ר ''המחנה הציוני'' ח"כ יצחק (בוז'י) הרצוג תקף את החלטת יעלון ואמר כי הפרדה בין ערבים ליהודים בתחבורה הציבורית היא "השפלה מיותרת וכתם על פרצופם של המדינה ואזרחיה. שמן מיותר על מדורת השנאה לישראל בעולם".

"זו עוד טעות של ראש ממשלה שנותן יד וניכנע להחלטה אומללה שאין בינה ובין ביטחון המדינה דבר, מוטב היה להמנע בעת הזו מצעדים שגורמים לנזק מיותר לשמה ותדמיתה של מדינת ישראל בעת כל כך רגישה. ישראל זקוקה בעת הזו למנהיגות שקולת דעת ואחראית ולא לפזיזות וכניעה", כך הרצוג.