לחרמות על ישראל אין ממש השפעה.  BDS boycott Israel
לחרמות על ישראל אין ממש השפעה. BDS boycott IsraelReuters

המאבק ב-BDS, התנועה להגברת החרם על ישראל, מקבל חיזוק משמעותי.

בימים אלו שוהים בישראל ראשי ארגון (Proclaiming Justice for the nations (PJTN, בראשות לורי קרדוזו-מור, לצורך הפקת סרט מיוחד בנושא החרמות על ישראל, במטרה להיאבק בתופעה ברחבי העולם.

מפיקי הסרט וראשי הארגון נפגשים עם חברי כנסת ומובילי דעת קהל וכן עם עובדי וראשי מפעלים ומוסדות אקדמיים ביהודה ושומרון, הנפגעים כלכלית מן החרמות הקשים המוטלים עליהם.

הסרט יופץ ב-200 מדינות ברחבי העולם, כדי להיאבק בחרמות על ישראל, ובמטרה לקעקע את תנועת ה-BDS ולהביא להפסקת פעילותה.

קרדוזו-מור, פעילה ותיקה למען ישראל בזירה התקשורתית והמשפטית בארה"ב, מונתה לשליחה מיוחדת לענייני המזרח התיכון ולנציגת המועצה העולמית של הכנסיות העצמאיות. היא ובעלה זכו בכמה פרסי אמי אזוריים בארה"ב, על סרטים דוקומנטריים שהפיקו כחלק ממסע התמיכה בישראל.

קרדוזו-מור וארגון PJTN זוקפים לזכותם בימים אלו הישג נדיר וראשון מסוגו בעולם, לאחר שהצליחו להביא לחקיקה כנגד ארגון ה- BDS במדינת טנסי, ארה"ב. החקיקה התקדימית מעוררת עניין רב ברחבי ארה"ב כש-17 מדינות נוספות פועלות בימים אלו כדי ליישם אותה גם אצלן.

היא ציינה כי היא רואה בחרם על ישראל ביטוי נוסף ועכשווי של האנטישמיות הקלאסית. "יש לנו חובה מוסרית וערכית להתריע בשער על פעילותה של תנועת ה-BDS, ולהאיר את עיני העולם, כי המניע העומד מאחורי פעילותה היא אנטישמיות טהורה.

''עלינו לסייע ככל שנוכל למדינת ישראל במאבקה נגד התנועה, אשר שואפת להביא לדה לגיטימציה של ישראל", אמרה.