עצרת תמיכה בניו יורק
עצרת תמיכה בניו יורקאביטל מיכלסון

גם ביממה החולפת נמשכה הסערה סביב השתתפותה של הקרן החדשה לישראל בצעדה השנתית בניו יורק.

בקהילה היהודית בניו יורק נלחמים בשבועות האחרונים נגד השתתפותם בצעדה של ארגונים ועמותות מהשמאל הקיצוני שאינם מביעים עמדה ברורה מול ארגוני ה- BDS (ארגונים פרו פלסטינים ואנטי ישראלים המחרימים את מדינת ישראל).

כך למשל, ארגון אפס”י (אמריקנים למען ישראל חזקה) הוציא היום הודעת דואר אלקטרוני עם כותרת "זעם בקהילה היהודית" וביקש מאנשיו לפנות לקונסוליה הישראלית בניו-יורק במחאה חריפה על תמיכתה בגופים מחרימי-ישראל.

דובר הקונסוליה הכללית של ישראל בניו יורק מסר לערוץ 7 באופן חד משמעי כי "הטענה כאילו הקונסול הכללי של ישראל בניו יורק 'החליט לאפשר', כביכול, את השתתפותה של הקרן החדשה במצעד, הינה טענה שקרית. זאת, לו רק בשל כך שאין לקונסוליה שום סמכות או רשות או מקום עמידה לקבל או להתנגד להחלטה כזאת, שכן אין מדובר כלל במצעד שמפיקה הקונסוליה אלא באירוע שמפיק הארגון היהודי JCRC  הנתמך ע''י ארגון הגג של המוסדות היהודיים בניו יורק ה-UJA Federation.

למען הסר ספק, מעולם, איש ממארגני המצעד  או מי מטעמו לא ביקש את עמדתה של הקונסוליה הכללית בשאלה זו או התייעץ עם הקונסוליה או עם מי מטעמה בשאלת השתתפות הקרן החדשה ומעולם מעולם לא התבטא הקונסול הכללי, או מי מטעמו, או מי מעובדי הקונסוליה בין במפורש, בין במשתמע, בין במרומז בין בפרהסיה בין בסתר בין בגלוי בעד השתתפות הקרן החדשה במצעד.  הקונסוליה הכללית של ישראל מודיעה כי כל אמירה שיתכן ונאמרה ע''י מאן דהו אשר מציגה מציאות אחרת מן האמור לעיל, הינה אמירה שאיננה אמת", לשון התגובה.

בכתבה הקודמת בפרשה הבאנו את דבריה של דוברת הקרן החדשה לישראל נעמי פייס שכתבה  במאמר דעה כי אירגונה רואה את החרם על יהודה ושומרון כלגיטימי וחיובי ואין להם כל בעיה להעניק מענקים כספיים לארגונים שתומכים ומסייעים לחרם על יהודה ושומרון.

באתר האינטרנט של הקרן החדשה לישראל ניתן לגלות כי הארגון תומך בארגוני שמאל קיצוניים ובעייתיים לא רק מול הימין אלא מול מדיניות הממשלה בישראל.

בין הארגונים, על פי האתר, שזוכים לתמיכה מצד הקרן - ''שוברים שתיקה'' המכפיש את חיילי צה"ל ברחבי העולם, ''מחסום וואטש'' שמשבש את פעילות צה"ל במחסומים ביו"ש, ''רבנים בעד זכויות אדם'', ''עדאללה'', ''מוסאווה'' ועוד.