טקס חילופי התפקידים
טקס חילופי התפקידיםצילום: דובר צה''ל

האלוף ניצן אלון נכנס היום (חמישי) לתפקיד ראש אגף המבצעים של צה''ל.

אלון מחליף את האלוף יואב הר-אבן, אשר כיהן בתפקיד במהלך שלוש השנים האחרונות.

טקס החילופים נערך בקריה בתל אביב, במעמד שר הביטחון משה (בוגי) יעלון, הרמטכ''ל רא''ל גדי איזנקוט וחברי פורום המטה הכללי.

"אני מכיר את יואב שנים רבות, ומה שמאפיין אותו זו חוכמת המעשה, הבחנה בין עיקר לטפל ובחירה בעיקר", אמר שר הביטחון. ''יואב עבר, באופן נדיר, מחיל התותחנים לפיקוד על אוגדה, ועד לתפקידו הנוכחי. כולנו נהנינו מהיכולות שלך יואב, ואתה יכול להביט בסיפוק על מה שעשית עד עכשיו''.

יעלון פנה לראש אגף המבצעים הנכנס. ''ניצן, הוכחת בתפקידיך האחרונים את יכולותיך, וכאלוף פיקוד ניווטת במציאות לא פשוטה. זה לא דבר מובן מאליו. ראש אגף המבצעים הוא תפקיד מרכזי במטה הכללי, ותצטרך להביא את כל הניסיון והיכולות שלך אליו. תצטרך להוביל את האגף להתמודד עם האתגרים, ואני בטוח שיכולותיך מתאימות לכך".

הרמטכ''ל איזנקוט אמר בטקס, "יואב, בשלוש השנים האחרונות הבאת לידי ביטוי את יכולותיך וחריפות מחשבתך. הענקת לאנשיך  מיכולותיך האישיות, דוגמה אישית, וכן את היכולת לטפל בסוגיות סבוכות ומורכבות באופן ברור, פשוט וחד. אני בטוח שכישוריך, אנושיותך, והן החברות והקולגיאליות בהן אתה דוגל, יביאו אותך להצלחה בכל שתבחר. ראש אגף המבצעים נושא באחריות המטה על הפעלת הכוח של הצבא, והינו תפקיד מרכזי לתפקודו של צה"ל''.

הוא פנה לראש האגף הנכנס, ''ניצן, אתה מביא לתפקיד זה ניסיון מבצעי רב עם הצלחות מבצעיות ראויות לציון,  שהביאו לידי ביטוי את היכולת האישית שלך. אני משוכנע שתביא לתפקיד את היכולות המבצעיות והאנושיות שלך, כדי להוביל קדימה בתקופה מורכבת זו ולסייע לנו כצבא למלא את הייעוד שלנו".

האלוף הר-אבן אמר כי "זכות גדולה נפלה בחלקי שלאורך כל שנות שירותי זכיתי להיות בחזית העשייה- אם בתפקידי פיקוד, אם בתפקידי הדרכה ואם בתפקידי מטה. לאורך השנים זכיתי להיות נוכח ומשפיע על העשייה בפורום הבכיר ביותר של צה"ל, ונפלה בחלקי הזכות להיות שותף לתהליכי קבלת ההחלטות במגוון תחומים ובכל קשת העשייה של צה"ל.

האלוף אלון הודה להר הבן. "יואב, בהחלט סייעת ועזרת לי להבנות את הלמידה והחשיבה המעמיקה לקראת תפקיד זה. זכיתי לראות מעבר לתבונה המבצעית שלך, גם את תבונתך המקצועית מעוררת ההשתהות.

"מדובר בתפקיד בהחלט מורכב, המכיל סוגיות של סנכרון בתוך המטה הכללי ובין הפיקודים והמפקדות הראשיות מצד אחד, וזווית הסתכלות על הדרג המדיני וסנכרון של תכנון אסטרטגי ומבצעי, מצד שני", כך ראש אגף המבצעים הנכנס.