אבו מאזן
אבו מאזןצילום: פלאש 90

אבו מאזן, יו"ר הרש"פ, שולל לחלוטין את האפשרות להקים מדינה פלסטינית בגבולות זמניים, וחוזר ומדגיש את דבקות הפלסטינים בעמדות היסוד.

בנאום שנשא היום (שישי) בפני המועדון הכלכלי העולמי שהתכנס בירדן, אמר אבו מאזן כי הפלסטינים ממשיכים לבנות את מוסדות המדינה, והחתימה של "פלסטין" על אמנות בינלאומיות אינה מכוונת נגד איש, אלא נועדה לבצע התאמה בין החקיקה הפלסטינית הקיימת והעקרונות הבינלאומיים.

"אנו מדגישים מחדש את דבקותנו בדרך השלום הכולל והצודק ובאופציית שתי המדינות, החיות זו לצד זו בשלום, ביטחון ושכנות טובה, על בסיס ההחלטות הבינלאומיות, יוזמת השלום הערבית, ההסכמים החתומים בין הצדדים, הקמת מדינה פלסטינית ריבונית בגבולות 67' ובירתה ירושלים המזרחית,ופתרון כל הסוגיות הקשורות בהסדר הקבע, ובכללם בעיית הפליטים ושחרור האסירים, וכל זאת בהסתמך על החלטות הלגיטימיות הבינלאומית הרלוונטיות".

אבו מאזן הוסיף כי "מי שמונע את מימוש השלום המיוחל היא ישראל הממשיכה בכיבוש, בהתנחלות ובכפיית המצב הקיים בהישענה על שחצנות הכוח. ברצוננו להדגיש את התנגדתנו לכל פתרון זמני, או למה שנקרא המדינה בעלת גבולות זמניים שתחלק את הארץ, העם והמולדת". הוא הביע תקווה, כי הקהילה הבינלאומית תפעל להביא לסיום הכיבוש בלוח זמנים מוגדר בתיאום עם ועדת המעקב הערבית.