אריאל רוניס ז"ל
אריאל רוניס ז"לצילום: פייסבוק

איש השב"כ לשעבר, בכיר במשרד הפנים, אריאל רוניס, ששם קץ לחייו במהלך השבת בגלל סטטוס בפייסבוק שוחח בעבר בערוץ הקבלה עם הרב ד"ר מיכאל לייטמן, על השאיפה לחזור להרמוניה, על תפקידו של עם ישראל כלפי העולם ועל מה שבין דת לחכמת הקבלה.

אריאל רוניס התגייס לשירות הביטחון הכללי בשנת 1992 בהיותו בן 24. הוא שימש במספר תפקידי שטח במגזר הערבי במרחב צפון ובמסגרת זו פעל מול גזרת לבנון.


ב-2001 קודם למעמד של מנהל בשירות ועבר ל"מנהלה הביטחונית לסיוע" שם עסק בשיקומם בישראל של סייעני כוחות הביטחון. בהמשך דרכו מילא תפקידים ניהוליים מבצעיים נוספים ובנובמבר 2010 פרש מהשירות לגמלאות.


בהודעת השב"כ נאמר ש"אריאל הוערך כאיש מקצוע מן המעלה הראשונה, מחויב למשימה, דבק במטרה וראה בעבודתו שליחות. במהלך שירותו היה אחראי למבצעי סיכול בארץ ובלבנון. במסגרת עבודתו בתחום שיקום הסייענים, פעל אריאל ללא לאות לשילובם של הסייענים בחברה הישראלית. שירות הביטחון הכללי קיבל בתדהמה את הבשורה הקשה על מותו של אריאל, מביע צער על לכתו בטרם עת ומשתתף בצער המשפחה".

ראש שב"כ לשעבר, יובל דיסקין, כתב בעמוד הפייסבוק שלו: "קשה לעכל את הדברים ואיננו מכירים את כל העובדות והפרטים. אני יודע רק דבר אחד - אריאל רוניס היה רחוק אלפי שנות אור מ'גזען' או מהתופעה המכוערת ששמה 'גזענות'. למעשה הוא היה ממש ההיפך מכך - בערכיו ובמעשיו".