אולמרט הבוקר
אולמרט הבוקרצילום: עמי שומן

שופטי בית המשפט המחוזי בירושלים - יעקב צבן, משה סובל ורבקה פרידמן־פלדמן - יגזרו הבוקר את עונשו של ראש הממשלה לשעבר אהוד אולמרט, אשר הורשע במירמה והפרת אמונים וקבלת דבר במירמה בנסיבות מחמירות.

תחילה זוכה אולמרט, אך לאחר שמנהלת לשכתו שולה זקן חשפה הקלטות של שיחות ובהן הודה בקבלת הכסף שלא כדין, הוא הורשע. בית המשפט קבע כי אולמרט קיבל מטלנסקי מאות אלפי דולרים בעת ששימש ראש עיריית ירושלים ושר התמ"ת.

התובע עו"ד אורי קורב ביקש מבית המשפט לגזור על אולמרט לפחות שנת מאסר בפועל, עונש שיהלום את חומרת העבירות שבהן הורשע.

עוד ביקשה התביעה כי עונש המאסר בפועל יינתן במצטבר ולא בחופף לעונש המאסר שכבר נגזר עליו בפרשת הולילנד - שש שנות מאסר בפועל - לאחר שהורשע בעבירת שוחד. באשר לפרשה זו, בית המשפט העליון טרם פסק בערעור המורשעים. מלבד עונש המאסר דורשת התביעה קנס משמעותי, אשר יהיה גבוה מטובות ההנאה שקיבל בפרשת טלנסקי.

מנגד, טען סניגורו של אולמרט, עו"ד איל רוזובסקי, "אולמרט נענש מספיק... בנסיבות העניין אפשר להסתפק בעונש של מאסר על תנאי וקנס. מדובר באדם בן שבעים, לא בריא במיוחד, מוכה וחבול, אשר איבד את כל עולמו בתיק הזה".

בפרשת טלנסקי נאשם אולמרט כי במהלך כהונתו כשר התמ"ת קיבל ממגייס התרומות האמריקני משה (מוריס) טלנסקי סכומי כסף גדולים בהיקף של מאות אלפי דולרים, חלקם במזומן בתוך מעטפות, תוך כדי הסתרת קבלת הכספים וללא דיווח עליהם כדין. התביעה טענה כי הכספים הוסתרו בכספת במשרדו של ידידו ואיש אמונו משכבר הימים עו"ד אורי מסר, ושימשו את אולמרט לצרכיו השונים.