הכביש לביתין
הכביש לביתיןישי קרוב

הכביש החדש המוביל מרמאללה לכפר ביתין הסמוך ליישוב בית אל שבבנימין, נפתח היום (שני) לתנועת כלי רכב.

הכביש נפתח כחלק ממחווה של צה"ל לערבים, זאת למרות האזהרות החוזרות ונשנות מצד המתיישבים היהודים באזור ומצד המועצה המקומית בית אל, כי פתיחת כביש זה, כמו כבישים אחרים שנפתחו לערבים, מהווה סכנה ביטחונית ליהודים.

ממועצת בית אל נמסר היום כי "המועצה התנגדה, ומתנגדת לפתיחת הכביש אשר מהווה סכנה בטיחותית קשה. גם מהנדסי תנועה שבדקו את הכביש טענו כי הוא אינו בטיחותי ומסוכן. תמרור העצור שיש לבאים מביתין, לא מכובד על ידי הנוסעים בכביש והם מתפרצים לכביש המהווה כביש הגישה היחידי לבית אל.

"כמו כן מהווה הכביש סכנה לבאים לבית אל, שאינם מכירים היטב את הדרך, ועלולים להמשיך בטעות לביתין- מקרה שעשוי להיות הרה אסון. מועצת בית אל דורשת מהצבא לסגור את הכביש לאלתר".

תושבי בית אל יצאו להפגין

בשבוע שעבר יצאו עשרות מתושבי בית אל להפגין נגד פתיחת הכביש.

ראש מועצת בית אל, שי אלון, אמר במהלך ההפגנה כי "בית אל הפכה למובלעת והפעם איננו עוברים לסדר היום. פנינו לשר הביטחון, לשר התחבורה וראש המנהל האזרחי והבהרנו כי זה קו אדום שאיננו חוצים אותו".

אלון הבהיר כי זו רק ההתחלה וכי בפעם הבאה הם יחסמו את הכביש, "יש לשמר כוחות כי יש לנו דרך ארוכה. אנחנו לא דורשים רק את סגירת הציר החדש, אלא דורשים את פתיחת ציר ולרשטיין, פתיחת כביש 60 הישן ולחיות חיים נורמלים".