ספינה מדגם סופר דבורה סימן 3
ספינה מדגם סופר דבורה סימן 3צילום: התעשייה האווירית

הצרעות של יחידת סנפיר התאמנו על תקיפה משולבת עם פלגת הביטחון השוטף בבסיס זרוע הים באשדוד.

באתר צה"ל הסבירו כי בעקבות מבצע צוק איתן נוצר צורך לחזק את שיתוף הפעולה ההתקפי בין כלי השיט השונים בפלגת הביטחון השוטף. 

"לצרעות יש אמצעי לחימה שונים עם יכולות תקיפה אחרות. יחידת סנפיר יכולה להתקרב הרבה יותר לאזור החוף כי הספינות שלהם קטנות ומהירות יותר", הדגיש מפקד דבורה בסיירת כריש, סרן ליאור סוקול. "באימון שנערך השבוע, תרגלנו תקיפת יעדים משותפים בחוף עזה".

במהלך האימון תורגלו שתי יכולות עיקריות – תקיפת יעד אחד בזה אחר זה ותקיפת יעד בו זמנית. "אני בתור מפקד הדבורה הייתי צריך לנהל ירי משני כלי שיט", סיפר סרן סוקול. "הייתי צריך גם לתמרן את הירי וגם להיות קשוב לצרעה כדי למנוע חדירת אש בין שתי גזרות הירי".

יחידת סנפיר הוקמה במקור כיחידה להגנת נמלים אשר אחראית על שמירת הביטחון השוטף באזור הנמלים השונים בארץ. המבצע האחרון שינה מעט את מטרות היחידה ושם אותה אחראית גם לנושא חדירת צוללנים אפשרית ממדינות אויב לגבול ישראל.

מפקד ה'סנפיר', סרן שי שפירא, סיפר כי "אנחנו עובדים בתור כוח מיוחד לתגבור הבט"ש בזירת אשדוד חלק מהמשימות שלנו הן גם לדמות צוללנים באימונים, וגם לטפל בצוללנים ושחיינים עוינים במידה ותהיה חדירה".

היחידה מהווה בכל הגזרות תוספת של כוח אש לפלגות הבט"ש בעזרת אמצעי לחימה ויכולות מיוחדות. "אנחנו יכולים להגיע קרוב מאוד לחוף או לכלי שיט עוין", מוסיף מפקד יחידת סנפיר בחיפה, סרן עמית מלובן. "ב'צוק איתן' הצרעות שירדו לדרום תפסו את השטח הצמוד יותר לחופי עזה והגנו שם".