הרב שלמה ריסקין
הרב שלמה ריסקיןצילום: ערוץ 7

הרב שלמה ריסקין, רב המועצה המקומית אפרת, התייחס הבוקר (שלישי) בראיון לקלמן ליבסקינד ב'גלי ישראל', לכוונת חברים במועצת הרבנות הראשית למנוע את המשך כהונתו כרבה של אפרת.

"אני לא רוצה להאמין שבגלל עניין הלכתי מובהק כמו גיור, שזה נושא חשוב מאוד היום במדינת ישראל, ירצו להפסיק את כהונתי ברבנות, אבל נראה" אמר הרב ריסקין.

הרב ריסקין ציין, כי הוא מכבד את הרבנות אך עם זאת מאמין כי היא צריכה להיות מקבלת ופלורליסטית יותר. "אני מכבד את הרבנות הראשית. אני חושב שהרבנות הראשית צריכה להיות רבנות שמקבלת גם כן דעות כל כך חשובות, פלורליזם הלכתי, כאשר זה כמובן בתוך הקונצנזוס ההלכתי. אני לא עושה שום דבר מחוץ לקונצנזוס ההלכתי, לפתוח את שערי הגיור, אבל נחיה ונראה".

הרב ריסקין הדגיש, כי הוא תומך בעצם קיומה של הרבנות הראשית, "אני בעד ממסד ומוסד כמו רבנות ראשית, אני חושב שזה כן חשוב, אבל זה מוכרח להיות רבנות ראשית שמדבר לכל עם ישראל ושמבחינה הלכתית מוכנה לקבל דעות הלכתיות שלא בדיוק בדעות חרדיות".

בהתייחסות ראשונה לעצם הכוונה שלא להאריך את כהונתו אמר הרב ריסקין, כי "אני מקווה שהם (הרבנות) ירדו מהעץ, אני באמת לא מבין אותם, אבל אני רק ניזון עכשיו מהעיתון ומ'כיפה' (אתר אינטרנט)".