הרב שלמה ריסקין
הרב שלמה ריסקיןצילום: ערוץ 7

הרב שלמה ריסקין, רב היישוב אפרת וראש מוסדות "אור תורה סטון", אינו חושש מהחלטת הרבנות הראשית בנוגע להמשך כהונתו, ומבחינתו הפנייה לבג"ץ תהיה רק הצעד האחרון.

לדבריו, נדיר שלא מאריכים תעודת כושר לכהן כרב מקומי עד גיל 80, כשהרב כשיר מבחינה בריאותית. "לצערי אני ניזון מהעיתונים ושומע שהנושא הוא הגיור והעובדה שאני אמור להקים בית דין לגיור יחד עם עוד רבני עיר, כדי לפתוח את שערי הגיור בשביל היהודים מברית המועצות לשעבר שנמצאים כאן בארץ.

"מדובר בכחצי מיליון שאינם יהודים מצד האם", מסביר הרב ריסקין. "יש אפשרות לפתור את הבעיה אם בתי הדין לגיור יהיו יותר אוהבים ויותר מחבקים, והכול מאה אחוז לפי ההלכה".

הרב ריסקין מעריך שהממשלה החדשה מתכוונת לעשות בעיות, כלשונו, בנושא חוק הגיור שאושר במתכונת מסוימת בממשלה הקודמת. "כיום יש הרבה אנשים שלא יכולים או לא רוצים להתגייר. החוק לגיור היה מקובל בממשלה הקודמת וכעת הממשלה החדשה - במיוחד החרדים - רוצים מאוד לבטל את זה.

"זה חלק מההסכם הקואליציוני. אני מאוד מקווה שהרבנות הראשית תתן לזה לקום עם האישור של הרבנות הראשית כי הכל על פי ההלכה".

הרב ריסקין אומר לערוץ 7 כי הוא אמנם אינו זקוק לאישור של הרבנות או למשכורת רשמית, אך הוא מתעקש לבקש את הארכת כהונתו באופן רשמי, "את התמיכה שלי קיבלתי מהמועצה המקומית ומכל תושבי אפרת שבאו היום לתמוך בי. רב הוא רב לא בגלל הרבנות הראשית ולא בגלל תעודה כזאת או אחרת, אלא כי הוא מקובל על המקום שבו הוא מכהן.

"המשכורת בשבילי היא דבר מאוד משני. אבל אני רוצה שהרבנות תאריך לי, כי אני לא חושב שיש סיבה שלא יאריכו לי, ואני מקווה שגם הרבנים הראשיים מבינים את זה ואם הם ישאלו אותי הם יבינו את זה היטב. אם לא יאריכו אפנה לבג"ץ".

לדבריו, בכל הפגישות עם הרבנים הראשיים כולל עם הרב דוד לאו, היו הסכמות מלאות. "כרגע אני ניזון מהתקשורת, אבל קיבלתי טלפון שיש לי זימון בעוד כחודש. הייתה לי לפני כחודש שיחה עם הרב לאו. כתבו בשמי ש'הרב ריסקין יגייר כל מי שרק רוצה להתגייר', הלכתי לרב לאו ואמרתי לו בצורה ברורה ביותר שאני אף פעם לא גיירתי שלא על דעת ההלכה והוא הבין את זה.

"היום אני שומע מכל מיני אנשים שיש קבוצה שלא רוצה להאריך, בעיקר בשל דעותיי ורצוני לפתוח את שערי הגיור, אם זו הסיבה אני מוכן לענות על כל דבר, ואם יש דברים אחרים אענה גם עליהם. לגופו של דבר אני פועל לפי המסגרת ההלכתית המובהקת, אך בשבילי זה כולל גם את 'ואהבת את הגר'. אני מנסה לדבר לכלל ישראל, לגברים ולנשים כאחד".