ארבעת הילדים
ארבעת הילדיםצילום: יד לאחים

ארגון הפעילים יד לאחים מלווה בימים אלו מקרה מרגש: חזרתם לחיק היהדות של אם וארבעת ילדיה.

האם פנתה לפני שבועות אחדים ליד לאחים וסיפרה את סיפורה שהחל בקשר שאליו נקלעה עם ערבי ובמהלכו נישאה לו, לא לפני שעברה תהליך של התאסלמות.

במרוצת השנים, נולדו לה ארבעה ילדים וכל העת העיקה עליה העובדה שהתאסלמה כמו גם עצם זה שהילדים רשומים כמוסלמים. בשלב מסוים, אזרה עוז והחלה לבדוק ברצינות מי יכול לעזור לה בנושא ועד מהרה הגיעה אל מוקד יד לאחים.

כבר בשיחת הטלפון הראשונה הופתעה לגלות כי הדוברת מעברו השני של הקו מדברת עמה בחמימות רבה, מגלה אמפתיה לסיפורה ולא שופטת או מבקרת אותה על המעשה הנמהר שעשתה. המשאלה שהייתה בפיה הייתה קשה והיא העידה עד כמה הייתה נואשת.

"האם גם כשאמות, יקברו אותי בבית קברות מוסלמי?", שאלה האם. ביד לאחים הבהירו לה כי "שערי תשובה" לא ננעלו בפניה כבת לעם היהודי. עובדת סוציאלית מטעם יד לאחים נפגשה עם האם כמה פעמים והיא החלה בהדרגה לקיים מצוות שונות כמו הדלקת נרות ועוד.

במקביל ננקטו כל הפעולות הנדרשות כדי להשיבה לעמה ולמולדתה. בשלב הבא פנה יד לאחים אל הרבנות על מנת לפתוח בהליך השבה ליהדות לאם ולילדיה.

הטקס בבית הדין נקבע ליום חמישי האחרון, יומיים לפני חג השבועות. האם וארבעת הילדים הגיעו נרגשים מאוד לבית הדין. בעיצומו של הטקס ביקש אב בית הדין מהילדים לומר "שמע ישראל" כדי לקבל על עצמם עול מלכות שמים. שני הבנים עם כיפה לראשיהם וגם הבנות קראו יחד "שמע ישראל" והמראה ריגש מאוד את הדיינים ואנשי יד לאחים שנכחו באולם ועין לא נותרה יבשה.

"אני מרגישה", אמרה האם בתום הטקס בבית הדין, "שהגשמתי חלום ונולדתי מחדש. אחרי שנים של חושך פתאום יש לי אור בלב. היום אני מבינה שלהיות יהודיה זו זכות ואני רוצה בכל לבי להיות יהודיה כשרה ולקיים כל מה שצריך".

יש בפיה מסר לכל צעירה שעלולה לעמוד בפני פיתוי להתאסלם: "את הולכת לעשות את טעות חייך ולסבול סבל מר. כל יום שבו חייתי כמוסלמית סבלתי ורק חלמתי לחזור ולהיות יהודייה. למרות שיהודייה תמיד נשארת יהודייה זה הציק לי בעומק נשמתי".