בלאט. הישג גדול
בלאט. הישג גדולצילום: פלאש 90

ביקרו אותו, גיחכו עליו, עשו כל מאמץ לסכסך בינו לבין כוכבי הקבוצה ומנהליה וחיפשו כל הזדמנות כדי להוכיח עד כמה הליגה הטובה בעולם גדולה עליו, אבל בסופה של סדרה מושלמת ניצח דיויד בלאט עם קבוצתו, קליבלנד קאבלירס, את אטלנטה ועלה לגמר הNBA.

בניצחון 118-88 השלימו בלאט וחניכיו ניצחון רביעי על אטלנטה – 4:0. בגמר תתמודד הקבוצה מול הקבוצה המנצחת במערב – יוסטון או גולדן סטייט. לפי שעה מובילה גולדן סטייט 3:1 על יוסטון.

לברון ג'יימס, האיש שהתקשורת הישראלית עשתה כל מאמץ להוכיח עד כמה הוא סולד מבלאט, מתחרה בו על הנהגת הקבוצה ולמעשה עושה כרצונו בקבוצה ובמשחקים, כיכב גם במשחק האחרון וקלע 23 נקודות. במהלך המשחק כולו הובילה קליבלנד ובכל רבע הגדילה את הפער ללא מענה מצידה של אטלנטה.

בסופו של המשחק נשא בלאט דברים בפני אלפי האוהדים החוגגים את העלייה לגמר ובחיוך גדול אמר: "כאן זו קליבלנד ובקליבלנד דברים לא הולכים בקלות, אבל יש כאו את האהבה והתמיכה הגדולה בעולם", אמר והוסיף: "זה עוד לא נגמר".

לא רק שבלאט עשה היסטוריה כמאמן ישראלי שהעפיל לראשונה לגמר ה-NBA, אלא שבלאט הוא גם מאמן הרוקי (מאמן בשנתו הראשונה בליגה) הראשון מאז 1993 שמעפיל לגמר הליגה הטובה בעולם.

וכמו במכבי תל אביב בעונה שעברה, כך גם בקליבלנד קאבלירס בליגת הכדורסל הטובה בעולם. אחרי שכבר דיברו על פיטורים, בלאט מצליח כנגד כל הסיכויים.

קליבלנד בניצוחו של בלאט עולה בפעם השנייה לגמר ה-NBA. הפעם הקודמת הייתה בשנת 2007 ובה לא זכתה הקבוצה בתואר האלופה. האם הפעם תעשה זאת עם המאמן הישראלי שלו זו העונה הראשונה בליגה הבכירה בעולם? כדי לענות על כך נזדקק להשלמת הסדרה המקבילה ולהמתין עוד ימים אחדים לסדרה החותמת את הליגה, סדרת הגמר שתתקיים ב-4 ליוני.