נתניהו עםבלאטר. הגיעו להבנות עם הצד השני
נתניהו עםבלאטר. הגיעו להבנות עם הצד השניקובי גדעון, לע"מ

פרשת השחיתות בפיפ"א ממשיכה להכות גלים בעולם ובינתיים כינוס הקונגרס בציריך שבשוויץ, שאמורה להתקיים מחר, עדיין מוטלת בספק. 

כזכור, בישיבת הקונגרס של ארגון הכדורגל העולמי אמורות להתקיים שתי הצבעות. האחת היא בעניין בחירת נשיא הארגון, והשניה היא בסוגיית דרישת התאחדות הכדורגל הערבית להשעות את ישראל מכל פעילות בארגון.

דרישת הערבים להשעות את ישראל מכל פעילות, מקורה על רקע עיכוב במעברם של שחקני הכדורגל הערבים לארץ ולחו"ל משטחי הרשות, אבל לא רק.

בהתאחדות הכדורגל הערבית דורשים כי ישראל תושעה בין השאר בשל פעילותן של חמש קבוצות הכדורגל הישראליות שמשחקות מעבר לקו הירוק, ושם דורשים כי פעילותן של אלה תופסק מיידית. עוד דורשים בצד הערבי, כי משחקי הנבחרת הישראלית לא יתקיימו באצטדיון טדי שבבירה, בשל מיקומה מעבר לקו הירוק, על פי טענתם.

כאמור, קיים עדיין ספק רב אם הקונגרס יתקיים, זאת בשל פרשת השחיתות והחשדות להלבנת הון שהביאה למעצרם של שישה בכירים בכדורגל העולמי, אך בצד הישראלי עושים הכל בכדי להוריד את דרישת הערבים מסדר היום של ארגון הכדורגל העולמי.

בצד הישראלי חוששים כי אם אכן תעלה דרישת הערבים, אזי מדינות בעלות השפעה רבות כמו קטאר שעומדת במרכז פרשת השחיתות, יגרמו למדינות נייטרליות להצביע בעד דרישת הערבים וכנגד ישראל, זאת על ידי כספים רבים שיזרימו למדינות שיתמכו בכך.

חששות אלה והתערבותו של נשיא הארגון, ספ בלאטר, הן שהביאו ככל הנראה את ישראל להגיע להבנות עם הצד הערבי. ההבנות נוגעות בארבע סעיפים כשעל הסעיף החמישי, הקפאתן של חמש הקבוצות שמשחקות מעבר לקו הירוק, הוטל וטו על ידי ראש הממשלה בנימין נתניהו. 

הסעיפים שהוסכמו על ידי שני הצדדים: הקמת ועדה מיוחדת שתפקח ותדון בכל הבעיות שיצוצו בין הצדדים בפיקוח נציגי פיפ"א, הענקת תעודות מעבר מיוחדות לספורטאים הפלסטינים ולמנהלים כדי שיוכלו לנוע בחופשיות במעברי הגבול ללא בעיות, תרומות שהפלסטינים יקבלו בדמות ציוד שלא יועכבו במכס, וכמו כן הם לא ידרשו לשלם מס כדי לשחרר אותן. עוד הוסכם כי הצדדים יבחנו בחיוב האם ישנם עוד מקומות בהם אפשר להקים אצטדיונים ומגרשים לטובת קבוצות הכדורגל שבתחומי הרשות הערבית.

בצד הישראלי טוענים כי גם אם הבנות אלה לא יגרמו להורדת דרישת הערבים, הם מצידם יציגו זאת בקונגרס בכדי להראות שנעשה ניסיון מצידם להגיע להבנות. 

בינתיים, בארגון הכדורגל האירופי, אופ"א, דורשים בעקבות פרשת השחיתות לדחות את הקונגרס לעוד חצי שנה. צפו להתפתחויות.