חיילי ההסדר
חיילי ההסדרתמונת ארכיון: דובר צה"ל

איגוד ישיבות ההסדר השיק השבוע אתר חדש המהווה פלטפורמה להעברת שיעורים חיים באמצעות 'וידאו קונפרנס'.

היום (חמישי) בשעה 20:00 בערב, יעביר הרב דני סיגליס, ראש ישיבת ההסדר בנצרת עילית את השיעור הראשון לעשרות תלמידים בשידור חי.

באיגוד מסבירים כי השיעורים הפונים בשלב זה לחיילים המשרתים בתפקידים עורפיים, נועדו לגבש וללכד את תלמידי ישיבות ההסדר המשרתים בתפקידים מסווגים בחיל המודיעין, חיל התובלה, אכ"א, הרבנות הצבאית ועוד, משום שאלו לא התגייסו עם חבריהם לישיבה במסגרת 'פלוגת ביני"ש'.

הרעיון התקבל לאחר שפנו מספר תלמידים המשרתים לבד וביקשו מענה לתחושת ה'בדידות' המצטרפת לאופי השירות שלהם וכן לשמור על זיקה לעולם הישיבה.

מולי יסלזון, מנכ"ל האיגוד, מתייחס למיזם החדש ואומר: "מדובר בפלטפורמה חדשנית שלמדנו מהארגון 'תורה מציון' השולח שליחים לכל רחבי העולם ומקיים עימם קשר על בסיס קבוע באמצעות וידאו קונפרנס. את אותו מודל החלטנו להחיל על חיילים עורפיים שאינם נמצאים במסגרת של מחלקת בני"ש. המפגש השבועי הזה יאפשר להם הן להתלכד יחד כקבוצה והן לשמור על קשר חי עם עולם הישיבה".

במסגרת השיחה, מקבלים החיילים התראה של חצי שעה מראש לנייד יחד עם קוד המאפשר להם להצטרף לשיעור. היתרון הטכנולוגי מעניק לכל חייל את היכולת להיות מחובר מכל מקום בכל רגע נתון ולהאזין לשיעור.

כמו כן יכולים התלמידים לבחור שפניהם יהיו גלויות לרב מעביר השיעור, ובכך גם לשאול שאלות ולהשתתף באופן פעיל בשיעור או להישאר בהאזנה בלבד.