קרא להשיג עסקה טובה יותר עם הממשל בטהרן. ראש הממשלה בנימין נתניהו
קרא להשיג עסקה טובה יותר עם הממשל בטהרן. ראש הממשלה בנימין נתניהוצילום: חיים צח, לע''מ

פרסום ראשון. על רקע הדיון בשינוי שיטת הפריימריז, גורמים בכירים בליכוד ממשיכים להצר את צעדיו של ראש הממשלה בנימין נתניהו ומקדמים הצעת חוק לפיה כהונת ראש ממשלה בישראל תוגבל לשמונה שנים או לשלוש קדנציות.

את הצעת החוק צפוי להגיש אחד מחברי הכנסת של המפלגה הממוקמים בעשירייה השלישית או לחילופין על ידי גורם בקואליציה מחוץ לליכוד.

נזכיר כי לפני כחצי שנה יזמה ח"כ מרב מיכאלי (העבודה), הצעת חוק שקראה להגביל כהונת ראש ממשלה לשתי קדנציות בלבד. על פי ההצעה, "קיימת חשיבות רבה בממשל דמוקרטי לתחלופה של האישיות העומדת בראש המערכת, על מנת למנוע ניוון וניתוק.

"דמוקרטיה אינה מלוכה, והכרחי שלא ייווצר שלטון של שנים ארוכות על ידי אדם בודד", הסבירה אז מיכאלי. כלל לא בטוח אם היא תספיק להעלות את ההצעה בכנסת הנוכחית.

כעת, כאמור, על רקע המאבקים בליכוד יש מי שמבקש לקדם את ההצעה מתוככי מפלגת השלטון.

בתוך כך נודע לערוץ 7 כי חברי ועדת החוקה של הליכוד קיבלו זימון בהול לכינוס הוועדה. ההערכה היא שמטרת הדיון היא לדחות את הצעת ח"כ דוד אמסלם לכנס את מרכז הליכוד לשינוי שיטת הפריימריז. 

נציין כי ישנן שתי הצעות נוספות שהעלו חברי מרכז בליכוד, כדי להצר את צעדיו של יו"ר המפלגה.

אחת ההצעות מבקשת לקבוע שיו"ר הליכוד שנבחר שלוש פעמים, יהיה חייב לזכות ב-50% מקולות המתפקדים כדי להיבחר בפעם הרביעית. הצעת נוספת מבקשת לקבוע שיו"ר התנועה שנבחר פעמיים יהיה חייב רוב של 60% כדי להיבחר בפעם השלישית.