קשר ישיר בין רבנים לפוליטיקה
קשר ישיר בין רבנים לפוליטיקהצילום: עזרא גבאי

כיצד מצפה התורה מאיש ציבור להתנהל במציאות הפוליטית? האם מותר לשקר או להסתיר נתונים על מנת להביא להישגים חשובים? מהו קו-העוני לפי ההלכה?

בשיחות סגורות בין אנשי ציבור מהציונות הדתית עולות שאלות רבות, כיצד להתנהל בהתאם לכללי המשחק הפוליטי מבלי לעבור על ההלכה, ומעבר לזה לפעול לפי דעת תורה.

המענה להתמודדות היומיומית של אנשי ציבור ופעילים חברתיים נוצר אמש (חמישי) ברמלה עם הקמת בית מדרש נודד - ''אנשי רוח בעולם המעשה''.

מטרת בית המדרש שהוקם על ידי הרב שמעון כהן, מרבני תקומה-האיחוד הלאומי, ואופיר סופר, מנכ"ל התנועה, היא לענות על דילמות כגון אלו ולחבר את העשייה הציבורית לערכי התורה.

באירוע הפתיחה והלימוד שנערך בשיתוף עם הגרעין התורני ברמלה נכחו שר החקלאות אורי אריאל, ח"כ בצלאל סמוטריץ' ועשרות פעילים חברתיים מרחבי הארץ.

אופיר סופר, מנכ"ל מפלגת תקומה-האיחוד הלאומי, אמר כי "אנשי ציבור מוצאים את עצמם באתגרים יום יומיים והעניין הוא להתמודד אתם כפי שהתורה מדריכה אותנו. עיסוק בסוגיות אלו מתוך מבט של תורה יבנה קומה נוספת בעבודה הציבורית שלנו".

שר החקלאות אריאל אמר כי "עצם המסגרת של לימוד תורה משותף של פוליטיקאים ואנשי ציבור מחדד לעצמנו את המחויבות לדרך ולערכים שבשמם נשלחנו". לדבריו זהו צורך של כל אדם מאמין שעוסק בצרכי ציבור.

חבר הכנסת, בצלאל סמוטריץ, שהשתתף גם הוא בלימוד אמר "הלימוד של היום הוא התחלה של ביסוס הקשר הבריא בין רבנים לאנשי מעשה. לימוד מתוך ליבון משותף של סוגיות ציבוריות וחיבור גדול בין הרוח למעשה. אני תקווה שנמשיך את היזומה הברוכה בשיתוף פעולה ובזקיפות קומה של תורה ועשייה".