הפגנה בקנדה, אילוסטרציה
הפגנה בקנדה, אילוסטרציהרויטרס

העיתונאי ועורך הדין עזרא לבנט תוקף את בית המשפט באלברטה שבקנדה על היד המקלה בסוגיית תקיפת יהודים בידי המון מוסלמי בקלגרי לעומת היד המחמירה מאוד במקרים של פגיעה בבעלי חיים.

לבנט ציין, כי בית המשפט העמיד לדין ארבעה תושבים מוסלמים שתקפו באלימות מפגינים יהודים בחודש יולי 2014, ואולם למרות הפגיעות הגופניות הם קיבלו רק קנס כספי קטן וחלקם נדרשו לפרסם מכתב התנצלות על מעשיהם.

לעומת זאת, חושף לבנט, בית המשפט חייב את חברת פרוגרס אנרג'י לשלם קנס של 250 אלף דולר בגין מותם של 17 ברווזים שנכנסו למיכל אחסון בבעלות של חברת האנרגיה. מרבית הקנס מיועד עבור ארגונים העוסקים בזכויות בעלי חיים.

בנימה לעגנית אמר לבנט, כי אין מדובר בזן הנתון לסכנת הכחדה, אלא בברווזים המצויים בכל מקרר בסופרמרקט, וכי בכל יום מתות מאות ציפורים בהתנגשות בחלונות הבניינים בדאונטאון של טורונטו או ע"י חתולים. הוא מזכיר, כי באונטריו חברות המפעילות את תחנות הרוח לייצור חשמל "ירוק" קיבלו פטור מהריגה של ציפורים.

בסיכומו של דבר, מאשים לבנט את מערכת הצדק של קנדה המעניקה משקל וחשיבות גדולים יותר לברווזים ((קנס של 15 אלף דולר לכל ברווז) לעומת עבירות אלימות נגד יהודים.