בנימין נתניהו
בנימין נתניהוצילום: לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו התייחס אחר הצהריים (שישי) להחלטה להסיר מסדר היום את הבקשה בפיפ"א נגד ישראל.

"המאמץ הבינלאומי שלנו הוכיח את עצמו והביא לכישלון ניסיונה של הרשות הפלסטינית להדיח אותנו מפיפ"א. אני מודה לכל מי שלקח חלק במאמץ הבינלאומי שהביא לכישלון הניסיון הזה, ולמשלחת הישראלית בשוויץ בראשות יו"ר ההתאחדות לכדורגל עופר עיני.

מדינת ישראל מעוניינת בשלום שיבטיח את ביטחון אזרחיה, אך בדרך של כפייה ועיוות האמת הוא לא יושג. הדרך היחידה להשיג שלום היא לפתוח במשא ומתן ישיר בין הצדדים. הפרובוקציה הפלסטינית הזאת מצטרפת לצעדים החד-צדדיים שמבצעים הפלסטינים במוסדות בינלאומיים נוספים. כל עוד הם נוקטים בצעדים האלה הם רק מרחיקים את השלום במקום לקרב אותו. בזמן שהקהילה הבינלאומית קוראת לבצע צעדים בוני אמון, הפלסטינים משיבים לה פעם נוספת בניסיון לבצע צעדים חד צדדיים שפוגעים ביכולת לקדם הסדר באזור".

מוקדם יותר דווח כי הפלסטינים משכו את הצעתם בכינוס של התאחדות הכדורגל העולמית להשעות את ישראל. יושב ראש ההתאחדות הפלסטינית, גי'בריל ר'גוב, אמר מעל בימת הכינוס כי החליט למשוך את ההצעה לאחר ששוחח עם שורה של אישים בכירים והם הבהירו לו כי מדובר בתקדים בעייתי מאוד. עם זה, הוא הבהיר כי אינו מוותר על דרישות הפלסטינים לחופש תנועה בעבור הכדורגלנים ולטיפול במה שכינה "בעיית הגזענות בכדורגל הישראלי".

יושב ראש ההתאחדות הישראלית, עופר עיני, אמר מעל בימת הכינוס כי הידברות היא הדרך ליישב מחלוקות וקרא לפלסטינים לשתף פעולה.

"אני שמח על משיכת ההצעה להשעית ישראל", אמר עיני ופנה לרג'וב' אני לא רוצה לבוא להאשמות כלפי הצד הפלסטיני ואני מקווה שנצליח לפתור את כל הבעיות, בדרך לשיתוף פעולה שאולי יעשה שלום בין העמים ויקרב את הלבבות. הכדורגל הוא דבר מאחד ולא דבר מפלג, אני מקווה שבשנה הבאה נוכל לבוא לכאן ביחד".

בהמשך קרא יו"ר ההתאחדות הישראלית למקבילו הפלסטיני לעלות אל הבמה וללחוץ את ידו. רג'וב סירב תחילה, אך לאחר הנאומים לחצו השניים ידיים לקול תשואות הקהל. "אסור לערב פוליטיקה עם כדורגל", המשיך עיני. "כל מחלוקת בתוך פיפ"א חייבת להיסגר בתוך פיפ"א. אסור לנו ליצור תקדים של פנייה לגופים פוליטיים כמו האו"ם".