מסגד מואזין איסלאם מוסלמים
מסגד מואזין איסלאם מוסלמיםthinkstock

ממשלת קנדה מחמירה את הפיקוח והענישה על אזרחים קנדים המבקשים להצטרף לשורות ארגוני טרור, ובכלל זה המדינה האסלאמית, ובכל מקרה של כוונה או ניסיון לצאת את גבולות המדינה כדי לחבור לקבוצות הג'יהאד, נשלל מיידית תוקף הדרכון של החשודים.

מדיניות זו מעוררת מורת רוח רבה בקרב הציבור המוסלמי בקנדה, אשר הנהגתו מוחה בעקביות נגד החקיקה נגד הטרור, אשר נתפסת כמהלך הפוגע שלא לצורך בזכויות האזרח ומכוון בעיקר נגד האזרחים הקנדים המוסלמים.

האימאם חמזה שאווי ממונטריאול תוקף את מה שהוא מכנה הצביעות במדינויות של ממשלת קנדה, אשר לדבריו מאפשרת לצעירים קנדים להתגייס לצה"ל, אך לעומת זאת נוקטת יד קשה כלפי מוסלמים כאשר עולה נגדם חשד כלשהו לאימוץ גישה קיצונית.

לאחר שהביא קישור לראיון עם ג'יליאן לודן, סטודנטית צעירה מאוניברסיטת מגיל, המספרת על הכנותיה לקראת נסיעתה לישראל וגיוסה לצה"ל, כותב את הדברים הבאים בעמוד הפייסבוק שלו:

"הקנדית היהודיה הזו אומרת באופן ברור וגלוי ובגאווה, שהיא הולכת להתגייס לצבא הישראלי, הציוני, הקיצוני הפונדמנטליסטי, שהרג לאחרונה במהלך המצור על עזה יותר מאלפיים אזרחים כולל נשים וילדים. היא הולכת להילחם נגד 'האויב' ומתוך מניעים דתיים.

"לצעירים מוסלמים לוקחים את הדרכון ונאסר עליהם לטוס אפילו כאשר אין להם כוונה להצטרף לארגון חמוש, אלא פשוט משום שהממשלה חושדת בהיותם קיצונים. צעירה זו בטוחה שהממשלה לא תמנע ממנה למלא את חובתה כיהודיה. איפה ואיפה".