אוטובוס אוטובוסים קווים
אוטובוס אוטובוסים קוויםצילום: מאיר סלע

הסטטוס קוו נפרץ בפתח תקווה? לאחר שניסו לפתור את הפרצה בחילול השבת בעיר וללא הצלחה, שיגרו חברי מועצת העיר הדתיים מכתב לשר התחבורה ישראל כץ, בו הם מציירים תמונה עגומה של הרחבת חילול השבת בתחבורה הציבורית בעיר בשנים האחרונות.

במכתבם כותבים חברי המועצה הדתיים, כי לעומת קווים בודדים שאושרו להפעלה בשבתות הקיץ בשעות אחר הצהרים המאוחרות, במשך שנים רבות, החל משרד התחבורה בשנים האחרונות ובעיקר בתקופה האחרונה ליזום עוד ועוד קווי תחבורה ציבורית המופעלים בשבת.

חברי המועצה מציינים גם כי רק לאחר מאמצים רבים סוכלה הפעלתו של קו תחבורה ציבורית שהיה אמור לנסוע מפתח תקוה לכפר קאסם, ולחצות בדרכו את העיר כולה, מה שהיה גורם לפגיעה קשה במיוחד בציבור היהודי שומר השבת.

לדבריהם, להתנהלות של משרד התחבורה בשנים האחרונות ובתקופה האחרונה, אין כל תקדים, והם דורשים בתוקף שהשר יפסיק לאלתר את כל הניסיונות הנואלים לפרוץ את חומת השבת, ולהפוך את פתח תקוה לעיר שבה אין כל ערך לקדושת השבת חלילה וחס.

בסיום המכתב מצהירים חברי מועצת העיר כי שמירת השבת היתה ותמשיך להיות חשובה ליהודים שומרי מצוות ולכאלו שאינם שומרי מצוות גם יחד. הם מתחייבים לא להישאר שאננים לנוכח הפרצה החמורה בחומת השבת, ומבקשים מהשר: "אנא, היה קשוב לכאב הגדול מול פריצת חומות השבת, ופעל בנחרצות לתיקונן".