האופנולסים לזכר שלושת הנערים
האופנולסים לזכר שלושת הנעריםצילום: משה אסולין

ערב יום השנה לחטיפת שלושת הנערים, אופנועי האמבולנס שנתרמו לזכרם סייעו בלידה בבית בבני ברק ובהחייאה מוצלחת על אישה בירושלים.

בחודש אוגוסט בשנה שעברה נחנכו בארגון מתנדבי רפואת החירום "איחוד הצלה" שלושה אופנולנסים (אופנועי אמבולנס) חדשים. האופנועים שנתרמו על ידי קרן הפילנתרופיה Milt's BBQ וחברי הקהילה היהודית של שיקגו הוקדשו לזכרם של איל יפרח, גיל-עד שער ונפתלי פרנקל. בכל אחד מהאופנועים יש את כל הציוד הרפואי שנמצא באמבולנס.

אתמול, ערב יום השנה לחטיפה היו שניים מאופנועים מעורבים בשני אירועים מרגשים. בשעת אחר הצהרים הוזנק זאבי טפר, חובש מתנדב ב"איחוד הצלה" הרוכב על האופנוע שהוקדש לזכרו של איל יפרח, לדירה בבני ברק לאחר שבמוקד "איחוד הצלה" התקבל קריאה על לידה בבית.

"הגעתי במהירות למקום", משחזר טפר, "בסיוע מתנדבים נוספים יילדתי את התינוק וכולנו שמחנו מאוד. אני תמיד מרגיש שהפעילות שלי על האופנולנס מנציחה את זכרו של איל, אבל אחרי שסיפרתי לחברים לראש הסניף אפי פלדמן על הלידה, נזכרתי שזהו ערב יום השנה לחטיפתו של איל. באותו רגע הרגשתי שזאת הדרך הראויה ביותר להנציח את מי שנרצח באכזריות, על ידי עזרה לסייע לחיים חדשים להגיע לעולם". טפר גם הזכיר כי ממש כמו איל הי"ד, גם הוא מתגורר בעיר אלעד.

כשעה לאחר מכן, ברחוב אגריפס בירושלים, הוזנק אביעד הרץ, חובש מתנדב ב"איחוד הצלה" הרוכב על האופנולנס שהוקדש לזכרו של גיל-עד שער לקריאה על אישה מחוסרת הכרה. "הגעתי למקום בתוך דקה וחצי", מספר הרץ. "בעזרת מתנדבים נוספים התחלתי בהחייאה. תוך כמה דקות האישה חזרה להכרה מלאה והיא אפילו דיברה איתנו. היא פונתה לבית החולים באמבולנס". הרץ מספר כי הוא מרגיש זכות לרכב על אופנוע אמבולנס המנציח את שמו של גיל-עד. "אני מאמין שכשאני רוכב על האופנוע הזה ועושה למען הצלת חיים גם לגיל-עד יש חלק בזה", אומר הרץ.

אלי ביר, נשיא "איחוד הצלה" ציין כי "כשאנחנו רואים את האופנועים הללו פועלים יום יום לסייע לזולת, אנחנו זוכרים תמיד את גיל-עד, נפתלי ואיל. זכרם מביא אותנו להציל חיים, לשמור על בריאות הציבור בישראל".

בטקס חנוכת האופנועים שנערך לפני תשעה חודשים אמרה רחל פרנקל, אמו של נפתלי הי"ד: "זו ההנצחה המתאימה ביותר לשלושת הנערים. שלושה אופנועים, אמבולנסים על שני גלגלים, שממהרים לכל אירוע, מגישים עזרה במהירות עם אנרגיה של בני נעורים. אני יכולה לדמיין את איל, גיל-עד ונפתלי על כל אחד מהאופנועים האלו. רצים, ממהרים, רוצים לעשות טוב בעולם ולהציל חיים. מבחינתנו זו הנצחה מושלמת".