רה"מ ושר החוץ הקנדי
רה"מ ושר החוץ הקנדיצילום: חיים צח / לע"מ

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש הבוקר (רביעי) עם שר החוץ של קנדה רוב ניקולסון, ובפתח הפגישה תקף נתניהו את החלטת התאחדות הסטודנטים הבריטית להצטרף לתנועת ה-BDS הקוראת לחרם על ישראל.

"ארגון סטודנטים ארצי בבריטניה החליט להחרים את ישראל. זה קרה פחות משנה אחרי שהם סירבו לתמוך בחרם על דאע"ש. הם מחרימים את ישראל אך מסרבים להחרים את דאע"ש", אמר נתניהו.

הוא פנה לשר החוץ הקנדי, ''זה נותן לך את כל מה שצריך לדעת על תנועת ה-BDS. דאע"ש רומסים את זכויות האדם, הם שורפים אנשים בחיים בכלובים, וארגון הסטודנטים הארצי בבריטניה מסרב להחרים את דאע"ש ובוחר להחרים את ישראל. זה אומר הכל על תנועת ה-BDS''.

נתניהו הדגיש כי קנדה בולטת בעמדתה הברורה והחזקה כנגד עיוותים אלה של האמת והצדק, כלשונו. ''ישראל מעריכה את התמיכה החזקה והבלתי מתפשרת של קנדה, באווירה בינלאומית שמוכתמת לעיתים בציניות וכפל לשון".

אמש הצביע ארגון הגג של הסטודנטים בבריטניה בעד הצטרפות לתנועת ה-BDS הקוראת להחרמת ישראל בגין ההתיישבות היהודית ביהודה ושומרון. ההצעה שאושרה ברוב של 19 קולות מול 4 מתנגדים ונעדר אחד, מגנה את ההתיישבות ביהודה ושומרון והשליטה הצבאית-ישראלית ברצועת עזה.

במשרד החוץ בירושלים אמרו כי להחלטה אין כל השלכה מעשית. "במקום להביע שנאה כלפי ישראל, מוטב שהסטודנטים הבריטים ישקיעו מעט בלימודי היסטוריה ויבינו שהמרחק בין שנאה מילולית ודעות קדומות לפשעים נתעבים אינו כל כך גדול".