דורשים פיצוי. עו"ד דרור נחום
דורשים פיצוי. עו"ד דרור נחוםצילום: רונן אקרמן

עו"ד דרור דוד נחום ועו"ד ד"ר זוהר קדמון סלע שיגרו היום (חמישי) מכתב שבו הם דורשים מהעיתון מקור ראשון לחדול מיידית משימוש בשמו ודמותו של המשורר נתן אלתרמן במסגרת הקמפיין הפרסומי שהעיתון עורך בימים אלו.

השניים, אשר מייצגים לדבריהם את יורשיו של המשורר המנוח, טוענים כי "בימים אלה, גילו מרשינו לתדהמתם, כי יצאתם במסע פרסום כלל ארצי רחב היקף ("קמפיין") בתקשורת הכתובה, המוקרנת והמשודרת לפרסום השבועון 'מקור ראשון', במסגרתו שילבתם דמויות של אושיות רוח ושלטון בהיסטוריה העברית ובו עשיתם ועודכם עושים שימוש בדמותו המאוירת ובשמו של המנוח בצמוד לכיתוב: 'אם הוא היה כותב היום, זה כנראה היה בעיתון מקור ראשון'".

"כל זאת עשיתם ללא רשותם וללא הסכמתם של מרשינו ובמטרה לפרסם את העיתון ולהרחיב את תפוצתו ואת החשיפה אליו ולגרוף מכך רווחי עתק", מוסיפים עורכי הדין, וטוענים כי "ללא רשותם וללא הסכמתם של מרשינו, אין אתם רשאים לעשות שימוש בדמותו ובשמו של המנוח, וודאי שלא להאדרת עיתונכם והרחבת תפוצתו, לא לפרסום והשבחת תדמית עסקיכם ולא לשם השאת הרווחים מהם".

עורכי הדין קובעים במכתבם עוד, כי "בפרסומים המפרים, פגעתם במוניטין של המנוח וגרמתם להוזלת ערכן המפואר של יצירותיו ומורשתו ובמסחור דמותו הטלתם דופי במורשתו התרבותית הזכה שהפכה נכס צאן ברזל של תרבות העם בישראל, שהפיק ויצר המנוח בעמל רב ובהשקעה אדירה משך כל ימי חייו. יתרה מכך, במעשיכם ובמחדליכם גרמתם ליורשיו ולמשפחתו לעוגמת נפש שלא תשוער".

עורכי הדין דורשים כאמור לעצור מיידית כל שימוש בשמו ותמונתו של אלתרמן, לפרסם התנצלות פומבית, ולפצות את העיזבון בסכום של 600 אלף ש"ח. 

מהעיתון מקור ראשון נמסר בתגובה, "נלמד את הטענות במכתב ובמידת הצורך נגיב".