הרב ישראל וייס
הרב ישראל וייסצילום: איתן אלחדז

הרב תא"ל (מיל') ישראל וייס, הרב הצבאי הראשי לשעבר, מגיב בחריפות לדיווח ב"הארץ" ולפיו הרמטכ''ל גדי איזנקוט מתכוון לצמצם את הסמכויות של הרבנות הראשית.

"הארץ שקטה כבר ארבעים שנה. אין איראן, אין טרור, אין פצמ"רים, הכל בסדר יש רק בעיה אחת, מעמדה של הרבנות הצבאית ואת הדבר הזה אנחנו נסדר בראשונה", הגיב הרב וייס בציניות, בראיון לרדיו "גלי ישראל".

בהמשך התייחס הרב וייס לתקופת שירותו כרבצ"ר ונסיונות דומים שניסו להחיל אז. "זו החלטה מאוד משמעותית, מאוד כבדה. דרך אגב, גם כשאני שירתתי ניסו להשית עלי החלטות כאלה ואני נלחמתי מלחמת חורמה בכל מי שניסה את הדבר הזה".

לאור דבריו, נשאל הרב וייס בנוגע לסירוב פקודה וענה, "בעניין כזה הייתי מסרב פקודה, הייתי מניח את המפתחות על השולחן והייתי יוצא לדרכי".

כמו כן, קרא הרב וייס לרב הצבאי הראשי הנוכחי תא"ל הרב רפי פרץ להתפטר מתפקידו. "אני אומר באופן ברור, הרב הראשי פרץ הוא ידיד אמיתי שלי, הוא ידיד קרוב שלי, אני מעריך מאוד את כל עשייתו. הוא צריך עכשיו להיכנס לרמטכ"ל, גם אם הוא יושב באמצע ישיבה הכי חשובה, לבקש ממנו הסברים על הכותרת הזו בעיתון הארץ.

"אם ההסברים לא ינתנו או לא יתקבלו על ידו, הוא חייב להניח את המפתחות על השולחן. אבל הוא לא צריך לעשות את זה לבד, הוא צריך לעשות את זה ביחד עם סגן שר הביטחון שהיה סגן שר הדתות לפני כן (הרב אלי בן דהן)".